محمدجواد جمالی نوبندگانی درباره معافیت از تحریم‌ها  سازمان‌هایی که با سپاه پاسداران همکاری دارند، گفت: تحریم سپاه پاسداران از سوی ایالات متحده آمریکا در آستانه انتخابات اسرائیل یک اقدام تبلیغاتی بود در واقع این کشور قصد داشت به نتانیاهو کمک کند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: دوران ریاست‌جمهوری اوباما اغلب سرداران ما مانند جعفری، سلیمانی، فدوی و ذوالقدر با اسم در لیست تحریم‌های این کشور قرار داشتند. 

وی با بیان این‌که سرداران ما می‌گفتند اگر فکر می‌کنید که اموالی در اروپا داریم برای شما، بنابراین مطرح کردن این سخنان و رفتارها چیز تازه‌ای نیست، گفت: نوعا کشورها چیزی به سپاه نمی‌فروختند و اصولا این نهاد خرید و فروشی ندارد، این وزارت دفاع و پشتیبانی است که مایحتاج نظامی را تأمین می‌کند.

 

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: چیزی که ایالات متحده مبنی بر تحریم سپاه مطرح کرد بیشتر یک تبلیغ و ایجاد جنگ روانی بود تا بتواند به همکاران افراطی‌اش مانند عربستان و نتانیاهو روحیه دهد.

وی تاکید کرد: ترامپ یک سیاست‌مدار تاجرپیشه است هرجا که اقتضائات مالی جواب داد از سیاست‌های افراطی‌ و هرآنچه که می‌اندیشد، دست می‌کشد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی درخصوص عدم تمدید معافیت کشورهایی که نفت کشورمان را خریداری می‌کردند،‌ گفت: این کار قابل پیش‌بینی بود و طبیعتا هم تاثیرگذار است و عملا ما را به سمت و سویی می‌برد که فروش نفت ما به سمت غیررسمی برود.

وی خاطرنشان کرد: تمام رفت و آمدهای سیاسی اخیر به کشورهای دوست و همسایه بر همین اصل است؛ قطعا ما برای فروش از تجربیات خودمان استفاده خواهیم کرد.

نوبندگانی تاکید کرد: ما کشوری هستیم که با ۱۵ کشور همسایه مرز آبی و خاکی داریم و ۴۰ سال است که تحریم شده‌ایم و باید بگویم در طول این زمان فولاد آب دیده شده‌ایم.

وی درباره انتصاب سردار حسین سلامی به سمت فرماندهی کل سپاه پاسداران گفت: حکمی که معمولا به فرماندهان برای فرماندهی کل سپاه پاسداران داده می‌شود معمولا دو دوره ۵ ساله است، سردار جعفری از تابستان  ۸۶ تا به امروز نزدیک به ۱۲ سال فرماندهی کل سپاه را برعهده داشته‌اند.

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همانگونه که در حکم فرماندهی کل قوا مشاهده کردید ایشان خودشان تمایل داشتند که در بخش فرهنگی فعالیت داشته باشند و معتقدم بعد از گذشت ۱۲ سال جای هیچ شائبه‌ای نداشت.

وی خاطرنشان کرد:‌ سردار سلامی از فرماندهان قدیمی است،‌ جانشین فرمانده سپاه بوده و زمانی فرمانده نیروی زمینی بوده و جبهه‌های جنوب را فرماندهی کرده است و در کل آدمی است که دنیا را به خوبی می‌شناسد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.