به گزارش روز سه شنبه شبکه سی ان ان، سناتور ایالت ورمانت گفت، مهم‌ترین دغدغه کنونی من پیروز نشدن مجدد دونالد ترامپ در انتخابات آتی ریاست جمهوری آمریکا است. 

سندرز در پاسخ به خبرنگاران گفت، نگرانی های مسائل اقتصادی برای من به رویکرد سیاست خارجی گسترش نیافته است. 

وی در ادامه افزود، درست است که مسائلی مانند سلامت عمومی، تغییرات آب و هوا و سطح بیکاری جوانان از مهم‌ترین مسائل اقتصادی داخلی است اما همچنان نباید از نقش اصلی آمریکا در جهان غافل ماند.

سناتور برجسته آمریکا همچنین اعتراف کرد که وی مانند سال‌های قبل نگاه جنگ‌طلبانه ندارد و حتی وی اخیراً به مجلس سنا آمریکا برای تصویب قطعنامه خروج آمریکا از حمایت عربستان در جنگ یمن کمک کرده است.

سندرز در مورد سطح مشارکت مردم در انتخابات گفت، مردم امریکا باید دارای بیشترین سطح مشارکت انتخابات در جهان را داشته باشند در نتیجه حتی مجرمان نیز می‌توانند به‌آسانی در انتخابات شرکت کنند.

سناتور برجسته آمریکا یاد آور شد، اگر فردی در آمریکا مرتکب جنایت از جمله سرقت، قتل و تجاوز شد مسلماً مورد تنبیه و کیفر قرار می‌گیرد اما این به معنای آن نیست که حق رأی از وی گرفته شود زیرا در قانون اساسی آمریکا حق رأی یکی از ابتدایی‌ترین حقوق ذاتی هر شهروند است.

حدود ۱۹ ماه به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا باقی مانده اما تاکنون ۲۰ نفر برای نامزدی در این انتخابات اعلام آمادگی کرده‌اند که سهم دمکرات‌ها ۱۸ و سهم جمهوری‌خواهان ۲ نفر است.

در این میان، ستاد انتخاباتی برنی سندرز با جمع آوری بیش از ۱۸ میلیون دلار، کاملا هریس با ۱۲ میلیون دلار و بتو اورورک با بیش از ۹ میلیون دلار، بیشترین میزان دریافت کمک‌های نقدی از سوی مردم را دارا هستند.

به نظر می‌رسد سندرز، هریس، اورورک، وارن، گابارد و بوتیجیگ شانس بیشتری برای نامزدی نهایی حزب دموکرات دارند و البته باید منتظر ماند تا این حزب برگ‌های دیگری را هم رو کند.

سندرز در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ نیز شرکت کرده بود اما در نهایت این «هیلاری کلینتون» بود که به دور پایانی راه یافت.

سیستم بیمه درمانی برای عموم مردم، تحصیل رایگان در دانشگاه‌ها و محدود کردن قدرت ثروتمندان از جمله شعارهای انتخاباتی سندرز بشمار می‌رود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.