در اطلاعیه مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی آمده است: طبق بررسی نقشه‌ ها و مدل ‌های هواشناسی انتظار می ‌رود از روز سه‌ شنبه با افزایش شدت وزش باد بر حجم بارندگی ها به شکل رگبار و توام با رعد و برق و در نواحی مستعد این استان همراه با بارش تگرگ افزوده شود.

براساس این گزارش، از اواخر وقت سه شنبه با نفوذ جریانات شمالی، دمای هوا در این استان بطور میانگین بین هشت تا ۱۰ درجه سلسیوس کاهش یافته و بارش ‌ها در نواحی سردسیر و کوهستانی به شکل باران و برف رخ خواهد داد.

این اطلاعیه می افزاید: دامنه فعالیت هسته بارشی این سیستم تا پایان هفته جاری به طور متناوب باعث بارندگی در استان بویژه نیمه شمالی آن خواهد شد که بیشترین حجم بارش از عصر سه شنبه تا قبل ‌از ظهر روز چهارشنبه پیش‌ بینی شده است.

در این اطلاعیه برای روز سه شنبه هفته جاری در نیمه شمالی استان خراسان رضوی آسمان ابری و مه آلود همراه با بارش پراکنده و از عصر فردا وزش باد شدید، افزایش بارندگی همراه با رعد و برق و در نواحی مستعد بارش تگرگ پیش بینی شده است.

همچنین احتمال آبگرفتگی و ایجاد روان آب در شهرستان ‌های درگز، کلات، قوچان، چناران، سرخس، صالح ‌آباد، فریمان، ارتفاعات و دامنه‌ های بینالود و برخی نواحی مشهد بر اثر این بارشها وجود دارد.

مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی وضعیت جوی نیمه جنوبی استان در روز سه شنبه را همراه با افزایش ابر، رگبار توام با رعد و برق و در برخی نقاط بارش تگرگ بویژه در نوار شرقی پیش بینی کرده است که این بارشها در شهرستان های تربت ‌جام، تایباد، باخرز و خواف تا قبل از ظهر چهارشنبه با احتمال آبگرفتگی و روان اب همراه خواهد بود.

براساس این اطلاعیه با توجه به بارش باران و برف، تشکیل مه، وزش باد شدید، کولاک و کاهش دید، احتمال اختلال در سیستم حمل و نقل خراسان رضوی نیز وجود دارد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.