مهدی فروزان سخنگوی ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی گفت: میزان ورود زائران و گردشگران در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، ۵.۸ درصد کاهش دارد.

وی تصریح کرد: ۶۴۱ هزار و ۸۷۸ نفر از این تعداد، از طریق حمل و نقل جاده‌ای و عمومی به استان وارد شده اند که در مقایسه با سال قبل، ۹ درصد کاهش داشته است.

 

مدیر کل امور رفاهی زائران استانداری خراسان رضوی گفت: ۲۵۱ هزار و ۵۷ نفر از این افراد نیز با قطار به استان سفر کرده اند که با رشد ۲.۵ درصدی همراه بوده است.

 

فروزان، آمار زائران و مسافرانی که از طریق فرودگاه‌ها به استان وارد شده اند را نیز ۱۲۸ هزار و ۸۲۸ نفر اعلام کرد و افزود: این آمار در مقایسه با سال گذشته ۱۸.۱ درصد کاهش داشته است.

 

وی اظهار داشت: زائران و مسافرانی که با وسائل نقلیه شخصی خود از روز ۲۵ اسفند ماه گذشته تا هفت فروردین سال جدید به استان وارد شده اند هم هفت میلیون و ۴۸۸ هزار و ۱۰۰ نفر می‌باشند که این میزان در مقایسه با سال گذشته، با کاهش ۵.۵ درصدی مواجه بوده است.

 

سخنگوی ستاد خدمات سفر خراسان رضوی در خصوص آمار ورود زائران و مسافران در این مدت به مشهد هم گفت: از تاریخ ۲۵ اسفند تا هفت فروردین امسال پنج میلیون و ۱۶۵ هزار و ۵۲۲ نفر به این کلانشهر وارد شده اند که در مقایسه با سال گذشته، ۳.۳ درصد کاهش دارد.

 

فروزان ادامه داد: ۴۷۶ هزار و ۹۲۲ نفر از این تعداد، از طریق حمل و نقل جاده‌ای و عمومی به مشهد وارد شده اند که در مقایسه با سال قبل، ۸.۵ درصد کاهش داشته است.

 

وی تصریح کرد: ۲۵۱ هزار و ۵۷ نفر از این افراد نیز با قطار به مشهد سفر کرده اند که با رشد ۲.۵ درصدی همراه بوده است.

 

مدیر کل امور رفاهی زائران استانداری خراسان رضوی آمار زائران و مسافرانی که از طریق فرودگاه‌ها به مشهد وارد شده اند را نیز ۱۲۸ هزار و ۶۱۱ نفر اعلام کرد و گفت: این آمار در مقایسه با سال گذشته ۱۷.۹ درصد کاهش دارد.

 

فروزان افزود: زائران و مسافرانی که با وسائل نقلیه شخصی خود در روزهای ۲۵ اسفند ماه سال گذشته تا هفت فروردین سال جدید به مشهد وارد شده اند هم چهار میلیون و ۳۰۸ هزار و ۹۳۲ نفر می‌باشند که این میزان در مقایسه با سال گذشته، با کاهش ۲.۴ درصدی مواجه بوده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.