روز گشته رهبر انقلاب طی حکمی سردار حسین سلامی را به سمت فرماندهی کل سپاه پاسداران منصوب کردند، خبر این انتصاب مورد توجه رسانه‌های مختلف بین‌المللی قرار گرفت:

العربیه در خبری به این انتصاب پرداخت و در این باره نوشت: رهبر ایران، طی حکمی، حسین سلامی را به فرماندهی سپاه پاسداران ایران برگزید. در این خبر آمده است که دلایل این انتصاب مشخص نیست.

تایمز آو اسرائیل نیز خبر تغییر فرماندهی سپاه پاسداران ایران را منتشر کرد و مدعی شد: رهبر ایران یکی از تندروترین اعضای سپاه را که بارها و بارها با شعارهایی مثل مرگ بر آمریکا و اسرائیل، از نابودی اسرائیل و آمریکا صحبت کرده‌ است، به فرماندهی سپاه منصوب کرد. در ادامه این خبر آمده است که سلامی بارها اعلام کرده است که به دنبال محو اسرائیل از نقشه جهان است.

عرب نیوز هم رسانه دیگری بود که به این خبر پرداخت و نوشت: چند روز پس از آن که دونالد ترامپ سپاه پاسداران ایران را در لیست سازمان‌های تروریستی قرار داد، رهبر ایران طی حکمی حسین سلامی را به عنوان فرماندهی کل پاسداران، منصوب کرد.

نیویورک تایمز هم در اخبار خود، این خبر را منتشر کرد و نوشت: رهبر ایران، سردار سلامی را به جایگزینی سرلشگر محمد جعفری، منصوب کرد. تاکنون دلایل این تغییر بیان نشده است.

فرانس ۲۴ نیز رسانه دیگری بود که در اخبار خود به این تحولات در فرماندهی سپاه پاسداران ایران پرداخت و در این باره نوشت: آیت الله خامنه‌ای، حسین سلامی را به عنوان فرمانده کل سپاه پاسداران ایران انتخاب کرد. این تصمیم در حالی گرفته شد که چند روز پیش دولت ترامپ این نهاد نظامی ایران را در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار داد.

جروزالم پست هم در این باره نوشت: رهبر ایران دست به تغییر در فرماندهی سپاه پاسداران ایران زد و حسین سلامی را به عنوان فرمانده کل سپاه برگزید. این در حالی است که سلامی، بارها دست به تهدید اسراییل زده‌ است و نابودی اسرائیل را خواستار شده‌است.

اسپوتنیک هم رسانه دیگری بود که در اخبار خود، خبر این انتصاب را منتشر کرد.

نیویورک تایمز نیز خبر انتصاب فرماندهی جدید سپاه پاسداران ایران را منتشر کرد و نوشت: تا کنون جزییات این تغییر و تحول منتشر نشده‌ است.

دیلی استار، میدل ایست آی و دویچه وله و ژاپن تایمز نیز در اخبار خود، خبر انتصاب حسین سلامی به فرماندهی کل سپاه پاسداران ایران را منتشر کردند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.