در معاملات امروز ۶ میلیارد و ۸۷۰ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۱۶ هزار و ۲۴۰ میلیارد ریال در ۳۸۷ هزار نوبت داد و ستد شد.

همچنین شاخص کل (هم وزن) با ۹۴ واحد افزایش به ۴۰ هزار و ۷۴۷ واحد و شاخص قیمت (هم وزن) با ۶۵ واحد افزایش به ۲۸ هزار و ۳۹۱ واحد رسیدند.

شاخص آزاد شناور نیز با ۳۴۷ واحد کاهش به رقم ۲۳۰ هزار و ۴۷۴ واحد رسید، شاخص بازار اول ۲۴۲ واحد کاهش و ۸۴۷ واحد افزایش داشت.

در بین تمامی نمادها، نماد (شپدیس) پتروشیمی پردیس با ۱۲۱ واحد و (وغدیر) سرمایه گذاری غدیر با ۱۱۰ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند.

در مقابل نماد (کگل) معدنی و صنعتی گل گهر با ۱۷۷ واحد، (ومعادن) توسعه معادن و فلزات با ۱۵۲ واحد، ( کچاد) معدنی و صنعتی چادرملو با ۱۲۹ واحد، (وتجارت) بانک تجارت با ۱۱۱ واحد و (رمپنا) گروه مپنا (سهامی عام) با ۱۰۹ واحد رشد منفی از جمله صنایعی بودند که مانع از رشد بیشتر شاخص کل در بازار شدند.

گفتنی است، در بین نمادهای امروز نماد بانک تجارت، بانک ملت، سایپا، داده گستر عصر نوین – های وب، ایران خودرو، پارس خودرو و گروه مپنا ( سهامی عام) در گروه نمادهای پربیننده قرار داشتند.

گروه خودرویی ها در معاملات امروز صدرنشین شد و در این گروه یک میلیارد و ۹۷۰ میلیون سهم به ارزش سه هزار و ۱۹۹ میلیارد ریال داد و ستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز امروز بیش از ۱۶ واحد رشد کرد و به رقم ۲ هزار و ۴۹۴ واحد رسید.

در این بازار یک میلیارد و ۲۸۰میلیون سهم به ارزش بیش از چهار هزار و ۸۷۲ میلیارد ریال داد و ستد شد.

نمادهای (مارون) پتروشیمی مارون، ( دماوند) تولید نیروی برق دماوند، (هرمز) فولاد هرمزگان جنوب و (شراز) پالایش نفت شیراز بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد این شاخص داشتند و (میدکو) هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه، ( ذوب) سهامی ذوب آهن اصفهان و (ارفع) شرکت آهن و فولاد ارفع بیشترین نقش در رشد منفی این شاخص داشتند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.