در معاملات امروز هشت میلیارد و ۴۲۶ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۱۷ هزار و ۸۵۹ میلیارد ریال در ۳۰۲ هزار نوبت داد و ستد شد.

همچنین شاخص کل (هم وزن) با ۲۶۴ واحد کاهش به ۳۹ هزار و ۴۷۰ واحد و شاخص قیمت (هم وزن) با ۱۸۴ واحد افت به ۲۷ هزار و ۵۴۴ واحد رسید.

شاخص آزاد شناور نیز با دو هزار و ۴۴۰ واحد کاهش به رقم ۲۲۵ هزار و ۵۷۱ واحد رسید، شاخص بازار اول یک هزار و ۵۵۹ واحد و شاخص بازار دوم سه هزار و ۴۲۵ واحد کاهش داشتند.

در بین تمامی نمادها، نماد معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) با ۲۲۲ واحد، صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با ۱۰۲ واحد، گسترش نفت و گاز پارسیان (پارسان) با ۳۸ واحد و داده گستر عصر نوین – های وب با ۲۱ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص داشتند.

در مقابل نماد ملی و صنعتی چادرملو (کچاد) با ۱۸۹، گروه مپنا سهامی عام (رمپنا) با ۱۵۹ واحد، س. نفت و گاز و پتروشیمی تامین ( تاپیکو) با ۱۵۰ واحد، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با ۱۴۵ واحد، مخابرات ایران (اخابر) با ۱۲۳ واحد و بانک تجارت با ۱۲۲ واحد مانع از رشد بیشتر شاخص کل بورس شدند.

گفتنی است، امروز نمادهای بانک ملت، بانک تجارت، سایپا، ایران خودرو، بانک پاسارگاد، فولاد مبارکه اصفهان و گروه مپنا در گروه نمادهای پربیننده قرار داشتند.

گروه بانک ها در معاملات امروز همچون روز گذشته با حجم معاملات دو میلیارد و ۵۳۲ میلیون سهم به ارزش یک هزار و ۵۲۳ میلیارد ریال صدرنشین شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز امروز بیش از ۳۷ واحد افت کرد و به رقم دو هزار و ۴۲۰ واحد رسید.

در این بازار یک میلیارد و ۷۴۷ میلیون سهم به ارزش بیش از هفت هزار و ۷۹۶ میلیارد ریال داد و ستد شد.

شرکت اعتباری کوثر مرکزی (وکوثر)، بانک حکمت ایرانیان (حکمت)، نمادهای پتروشیمی زاگرس (زاگرس) و س. توسعه و عمران استان کرمان (کرمان) بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد این شاخص داشتند در مقابل پتروشیمی مارون (مارون)، سهامی ذوب آهن اصفهان (ذوب)، تولید نیروی برق دماوند (دماوند)، تولید هرمزگان جنوب (هرمز) از جمله صنایعی بودند که مانع از رشد بیشتر این شاخص شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.