شهروندان تهرانی با مراجعه به  سامانه «تهران من» می‌توانند با توجه به ساعات تردد، محل سکونت و نوع معاینه فنی خودروی خود، میزان عوارض پرداختی را محاسبه کنند.

هر شهروند برای استفاده از این امکان می‌تواند با مراجعه به نشانی اینترنتی My.tehran.ir/tarh۹۸_calculation در ابتدا نوع معاینه فنی خودرو را (عادی، برتر، هیبریدی و برقی) مشخص سپس محل سکونت خود را انتخاب ‌کند. محل سکونت در سه گزینه محدوده طرح ترافیک، محدوده کنترل آلودگی هوا(زوج و فرد سابق) و خارج از این دو محدوده تعیین شده است.

در مرحله بعد و با مشخص کردن محدوده تردد (طرح ترافیک یا کنترل آلودگی هوا) سپس تعیین ساعات تردد، می‌توان میزان دقیق عوارض پرداختی را محاسبه کرد.

برای تردد در محدوده کنترل آلودگی هوا هر پلاک تهرانی ۲۰ روز و هر پلاک شهرستانی ۱۵ روز سهمیه رایگان دارد.همچنین اگر فردی قصد تردد در هر دو محدوده طرح ترافیک و کنترل آلودگی هوا (زوج یا فرد سابق) را دارد تنها نرخ محدوده طرح ترافیک برای وی محاسبه خواهد شد.

گفتنی است ساعات تردد در محدوده های تعیین شده در دو بخش ساعات اوج (۶/۳۰ تا ۱۰ و ۱۶ تا ۱۹) و غیر اوج (۱۰ تا ۱۶) تعریف شده‌اند.

به گزارش روابط عمومی سازمان فاوای شهرداری تهران،شهروندان با ثبت نام در سامانه تهران من به نشانی my.tehran.ir می‌توانند به سادگی حساب شهروندی خود را شارژ کنند و سامانه بر مبنای نوع معاینه فنی و ساعات تردد به صورت خودکار هزینه عوارض را محاسبه و از حساب شهروند کسر خواهد کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.