پایگاه هواشناسى بین‌المللى AccuWeather نسبت به وقوع توفان همراه با رعد و برق و بارش شدید باراندر مناطق جنوب غربى، مرکز و شرق ایران در روز دوشنبه هفته جارى (فردا) هشدار داد.

این پایگاه هواشناسى همچنین هشدار داده است که بارش شدید باران در این مناطق و مناطقى از افغانستان و پاکستان ممکن است باعث جارى شدن سیل و وارد آمدن خسارت مالى و احیانا جانى در این مناطق شود.

به دنبال وقوع بارندگی‌های اوایل هفته گذشته، دور تازه‌ای از توفان و بارش‌های شدید در ایران و مناطقی از افغانستان و پاکستان در اوایل هفته جاری پیش‌بینی شده است. مناطقی از خاورمیانه اوایل بهار امسال با بحران آب و هوایی بارش‌های شدید و وقوع سیل روبه‌رو بودند. وقوع سیل و بارندگی شدید در اوایل هفته گذشته در پاکستان ده ها کشته برجای گذاشت.

بنابر پیش‌بینی پایگاه هواشناسى بین‌المللى AccuWeather از روز دوشنبه تا چهارشنبه هفته جاری وقوع سیل و بارش‌های شدید در خاورمیانه احتمالا سبب ایجاد خسارات مالی و جانی در این مناطق خواهد شد. بنابر اعلام این پایگاه هواشناسی توفان دیگری پایان این هفته در ترکیه به وقوع خواهد پیوست، که خطر وقوع توفان‌های همراه با رعد و برق شدید در مناطق مرکزی ایران تا پاکستان را افزایش خواهد داد.

پیش‌بینی می‌شود توفان‌های رعد و برقی خطرناک همراه با وزش بادهای شدید، تگرگ، بارش و رعد و برق خواهد بود. پایگاه هواشناسى بین‌المللى AccuWeather اعلام کرد توفان و رعد و برق شدید در روز دوشنبه مناطق جنوب غربی، شمال شرقی و مناطق مرکزی و شرقی ایران را تهدید می‌کند و روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه افغانستان و پاکستان را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.