داستان این جنجال از آنجا شروع شد که یک آرایشگاه زنانه در بابل با نصب بنری در یکی از خیابان های شهر و نشاندن خانم جوانی جلوی این بنر ، از وی عکس گرفته و به عنوان تبلیغ در فضای مجازی انتشار داد.

این عکس با سرعت برق و باد در فضای مجازی چرخید و باعث انتقاد مسئولان شهرستان شد.

دفتر امام جمعه بابل در پی انتشار این عکس و اظهار نظرهایی که در فضای مجازی پیرامون آن شده بود با انتشار بیانیه ای واکنش نشان داد و آن را &#۳۹; خودنمایی یک زن و تبلیغ با هدف جا انداختن در تبلیغات با استفاده ابرازی از یک زن &#۳۹; برشمرد.

در این بیانیه از عکس انتشار یافته با عنوان &#۳۹; تبلیغ بیلبورد حاشیه ساز در بابل &#۳۹; یاد و نوشته شده است : خبری شوکه‌کننده و تلخ از حرکت ضداخلاقی مبنی خودنمایی یک زن در کنار بیلبورد تبلیغاتی در فضای مجازی منتشر شد و بینندگان را با تعجب مواجه کرد. این سبک تبلیغ و حرکت صورت گرفته در نوع خود بی‌سابقه بوده و به احتمال انجام‌دهندگان این امر در صدد محک زدن افکار جامعه برای جا انداختن این سبک تبلیغی جدید با استفاده ابرازی از یک زن به ‌عنوان عنصری برای خودنمایی و جلب توجه بیشتر بودند. 

در این بیانیه با اشاره به &#۳۹; جریحه‌دار شدن احساسات مردم و مشوش نمودن افکار عمومی در شهر انقلابی دارالمومنین بابل که بیشترین شهدا را با تعداد یکهزار و ۷۴۷ شهید نثار انقلاب کرده و ملقب به پایتخت شهیدان شمالی است دردناک بوده است &#۳۹; ، تاکید شد : خواست عمومی خانواده شهیدان، ایثارگران و عموم مردم از نهادهای قانونی ناظر بر این امر اعم از شهرداری، اداره ارشاد، نیروی انتظامی و دستگاه قضایی این است که با برخورد قاطع با عوامل این حادثه بی‌شرمانه و غیراخلاقی، زمینه را جهت اعمال قانون مرتکبان فراهم ساخته تا در آینده کسی جرات نکند با انجام حرکتی مشابه با آبرو و اسم شهرستان بابل بازی کند.

همچنین روابط عمومی شهرداری بابل نیز با انتشار مطلبی در فضای مجازی ، نصب بنر بر روی بیلبورد شهر را &#۳۹; غیر قانونی و بدون کسب مجوز &#۳۹; توصیف کرد و ان را &#۳۹; یک حرکت ضد اخلاقی و ضد ارزشی &#۳۹; نامید.

روابط عمومی شهرداری بابل نوشت : فردی از فضای عمومی با یک اقدام وهن آمیز و دور از اخلاق و ارزش و بدون مجوز در یکی از فضای تبلیغاتی متعلق به یکی از پیمانکاران سازمان های وابسته به شهرداری سو استفاده کرده است. اگر چه نظارت اجرا و محتوی تبلیغات بر عهده وزارت ارشاد اسلامی است، اما پس از اطلاع از اقدام غیر اخلاقی و غیر قانونی و توهین آمیز ، به پیمانکار تبلیغاتی مربوطه تذکر لازم داده شد، تا فوری بیلبورد تبلیغاتی جمع آوری شود که بلافاصله بنر فرد متخلف جمع آوری شد.

این روابط عمومی همچنین اعلام کرده که به منظور تحقیق، بررسی و برخورد قانونی بیشتر با عامل یا عاملان این اقدام ضد فرهنگی و استفاده غیر قانونی از اموال عمومی موضوع از طریق نیروی انتظامی پیگیری و به دستگاه به قضایی ارجاع شد.

روابط عمومی شهرداری همچنین ساعاتی بعد با انتشار مطلب دیگری ، اعلام کرد : به دنبال اقدام خودسرانه و ایجاد حاشیه در خصوص یک بیلبورد تبلیغاتی،با پیگیری شهرداری بابل و نیروی انتظامی و دادستان دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان بابل خوشبختانه عوامل این اقدام توسط دادستان دادسرای عمومی و انقلاب شناسایی و جهت برخورد لازم با آنها دستور قضایی صادر شد.

فرماندار و رئیس شورای تامین شهرستان بابل نیز در پی انتشار این عکس گفت: هر چند این اتفاق در حدود ۳۰ ثانیه رخ داده است ، ولی زمان آن مهم نیست بلکه نفس این عمل کاری ناپسند بوده است و آرایشگر بازداشت و آرایشگاه آن هم پلمپ شد.

قربانعلی ولیزاده بورا افزود : نصب این بنر هم کار غیر قانونی و بدون مجوز بوده است و در کمترین زمان ممکن با هماهنگی های به عمل آمده توسط نیروی انتظامی و مراجع قضایی صاحب آرایشگاه فراخوانده شده و بنر جمع آوری شد.

وی گفت: با بررسی دقیق صورت گرفته مشخص شد که تخلفی در این زمینه صورت گرفته است اما اینکه تبلیغات زنده یک خانم بر روی داربست برای یک روز انجام شده باشد، رخ نداده است.

ولی زاده افزود : طی بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد که با نصب این بیلبورد تبلیغاتی برای چند ثانیه از یک خانم رهگذر خواسته شد که بر روی بیلبورد رفته و از وی عکسی گرفته و منتشر شده است.

وی با بیان اینکه برخورد قانونی با متخلفان در این زمینه صورت گرفته است؛ افزود: لغو پروانه محل کسب شرکت تبلیغاتی و آرایشگاه زنانه صادر شده است.

فرماندار بابل گفت : به طور قطع برای ثانیه‌ای هم این کار رخ داده باشد، کار زشتی بوده و به شخصه با پیگیری های انجام شده، دادگستری شهرستان نیز وارد کار شده است.

وی افزود : دادگاه این متخلفان امروز دوشنبه برگزار می‌شود اما باید تا زمان بررسی دقیق، این آرایشگاه تعطیل باشد.

او افزود : بابل یک شهر دانشگاهی و در ابعاد علمی، فرهنگی و پزشکی حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و به هیچ عنوان اجازه نمی‌دهیم چنین حرکت‌هایی چهره این شهر را تخریب کند.

ولی زاده گفت: بدون تردید با عاملان این اتفاق ناگوار که زمینه رنجش شهروندان را فراهم کرده اند برخورد خواهد شد.

رئیس دادگستری بابل هم گفت: با توجه به اینکه اتفاق روز جمعه رخ داد که روز تعطیل بود ، ولی به همراه دادستان برای تکمیل پرونده در دادگستری بابل حضور یافتیم.

فضل الله وکیلی راد افزود : پرونده در حال بررسی است که آیا این خانم یک رهگذر بود یا مشاور این آرایشگاه بوده است.

وی گفت: در هر صورت این یک اقدام غیر اخلاقی و ارزشی بوده است و با عاملان این حرکت برخورد قانونی و قضائی خواهد شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.