هفته بیست‌وششم رقابت‌های فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور امروز (جمعه) با برگزاری چهار دیدار به پایان رسید که باعث شد رقابت در بالای جدول وارد معادلات دیگری شود.

پرسپولیس که با توقف مقابل ذوب‌آهن اصفهان ۵۵ امتیازی شده بود و نتوانست فاصله خود را با دیگر رقبا حفظ کند و این فاصله کمتر شد، نزدیک‌ترین تعقیب‌کننده خود را تراکتورسازی تبریز می‌دید. سرخپوشان تبریزی که هفته گذشته اختلافی پنج امتیازی با پرسپولیس داشتند، با توقف این هفته شاگردان برانکو امید زیادی داشتند تا این فاصله را به سه امتیاز برسانند و در بازی مستقیم با پرسپولیس هم‌امتیاز با مدعی اصلی قهرمان شوند، اما شکست آنها مقابل پیکان در دیدار خانگی، شاگردان لیکنز را ۴۹ امتیازی نگه داشت و اختلاف امتیاز آنها با پرسپولیس نیز به شش امتیاز رسید.

با این حال دو تیم استقلال و سپاهان که فاصله‌ای هفت امتیازی با صدر جدول داشتند، با بردهایی که این هفته کسب کردند ۵۰ امتیازی شده و فاصله خود را با پرسپولیس به امتیاز پنج رساندند. پدیده هم با شکست خارج از خانه مقابل نساجی ۴۶ امتیازی باقی ماند و فرصت رساندن خود به تراکتورسازی را از دست داد. با این حال معادلات در بالای جدول پیچیده‌تر شد و ابتدا استقلال و سپس سپاهان جای تراکتورسازی را در جدول گرفتند تا در چهار هفته پایانی شرایط تیم‌ها برای کسب قهرمانی و کسب سهمیه آسیایی دچار تغییراتی شود.

نتایج کامل دیدارهای هفته بیست‌وششم را در زیر می‌بینید:

ذوب‌آهن اصفهان صفر - پرسپولیس صفر

استقلال یک - ماشین‌سازی تبریز صفر

سایپا ۲ - سپاهان اصفهان ۵

نفت مسجدسلیمان صفر - استقلال خوزستان صفر

نساجی مازندران یک - پدیده شهر خودرو صفر

تراکتورسازی تبریز صفر - پیکان یک

فولاد خوزستان یک - صنعت نفت آبادان 4

پارس جنوبی جم 2 - سپیدرود رشت 2

جدول رقابت‌های لیگ برتر در پایان هفته بیست‌وششم به شکل زیر است:

13980130210036718172264910

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.