زلاتکو کرانچار درباره شایعات مبنی بر پایان همکاری فدراسیون فوتبال با وی اظهار داشت: می‌خواهم از این فرصت استفاده کنم و بگویم، نمی‌دانم چرا محافل و افراد خاصی تلاش دارند با اطلاع رسانی تعمدی غلط یا احیانا عدم اشراف اطلاعاتی و معیارهای واقعی اذهان عمومی و مردم را از اصل موضوع منحرف کنند.

او در ادامه گفت: برخلاف چیزی که گفته می شود صعود تیم امید به مرحله آخر مقدماتی به خاطر تعداد کارت های زرد و قرمز نبود بلکه ملاک ابتدا اختلاف امتیاز و تفاضل گل بود. اگر به لحاظ تفاصل گل همه چیز برابر بود آن وقت سایر معیارها لحاظ می شد. ایران به خاطر تفاضل گل به مرحله بعدی صعود کرد. در مرحله دوم مقدماتی ۹ تیم ۷ امتیازی وجود داشتند که تیم ایران برترین تیم از نظر تفاضل گل و گل های زده بود.

سرمربی کروات تیم امید ایران با اشاره به شرایط سخت تیم‌ها در غرب آسیا گفت: در غرب آسیا رقابت در گروه ها به مراتب سنگین تر از شرق آسیا بود که استرالیا، ژاپن و کره جنوبی با نپال و بوتان و تیم هایی از این دست بازی کرده و در هر بازی ۲۰ گل می زدند. اما ما در غرب آسیا با گل های خیلی کمتری برنده می شدیم. ما نباید تیم عراق را فراموش کنیم. این تیم در این سال ها همواره به تورنمنت های جهانی و المپیک یا بسیار نزدیک بوده یا حضور موثر و مستقیم داشته است. متاسفانه من شنیدم بعضی به ظاهر دوستان به سایت های پرمخاطب می گویند که ما به خاطر نتایج فروردین تیم در سید چهارم گرفته است. این یک خبر کذب و کاملا دروغ است و آقایان تعمدا خودشان را به بی اطلاعی می زنند. این سیدبندی براساس مسابقاتی است که در چهارسال گذشته تیم های زیر۲۳ سال برگزار کرده‌اند.

او افزود: این کاملا کذب و دروغ است و آقایان تعمدا اشراف ندارند. این سید بندی براساس نتایج و رقابت هایی است که هر تیم در چهارسال گذشته که به عنوان تیم امید در آن حضور دارد. به عنوان مثال ازبکستان که در مسابقات راهیابی به مسابقات جهانی اول شد در سید یک قرار گرفت یا قطر که به المپیک رفت در سید دوم و تایلند که میزبان است در سید یک قرار گرفته است. این موضوع به هیچ وجه به نتایج این تیم ها در فروردین ربطی ندارد. فکر می کنم یک کسی این وسط منافع شخصی خودش را دنبال می کند. احتمالا یک نفر سعی دارد با اشاعه اطلاعات و ملاک های کذب و خلاف واقع جایی را برای خودش باز کند. شاید می خواهد وارد کادرفنی شده یا جای من را بگیرد. اما اینکه چرا از معیارهای خلاف قوانین جوانمردانه و ورزشی است نمی دانم.

کرانچار در پایان گفت: من می توانم اطلاعات آماری که از منابع خود فدراسیون گرفته ام را برایتان بخوانم. ما در بازی با عراق ۶۱ درصد مالکیت توپ داشتیم. تیم ایران ۴۲۹ پاس در مقابل ۲۵۴ پاس حریف، ۵ شانس گلزنی ایران صفر شانس گلزنی عراق، ۴ شوت در چارچوب ایران، ۱۸ سانتر در برابر ۵ سانتر عراق و ۵ کرنر ایران در برابر صفر کرنر حریف آمار این بازی است و نشان می دهد که سزاوار پیروزی در این مسابقه بودیم و فقط نتوانستیم از فرصتهایمان استفاده کنیم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.