حمیدرضا حاجی بابایی رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، گفت: با توجه به تقاضاهای رسیده در خصوص تعویق در تاریخ کنکور سراسری ۱۳۹۸در مجلس شورای اسلامی این موضوع را در دستور کار قرار داده‌ایم.

رئیس فراکسیون فرهنگیان تاکید کرد: اوضاع بحرانی مناطق سیل زده، به ویژه وضعیت روانی داوطلبان کنکور شرایطی را ایجاد کرده است که نمی توان انتظار داشت این داوطلبان در رقابتی برابر با سایر داوطلبان کنکور در سراسر کشور شرکت نمایند.

وی بیان داشت:در حال حاضر وزارت آموزش‌وپرورش باید تمهیداتی را برای ارائه مشاوره به این دانش آموزان ایجاد کند، زیرا داوطلبان مذکور نیاز به دریافت خدماتی جهت بهبود وضعیت روانی دارند.

حاجی بابایی گفت: لزوم ایجاد عدالت آموزشی برای دانش آموزان کشور ایجاب می‌کند تمهیدات ویژه‌ای برای دانش آموزان در شرایط بحرانی پیش بینی شود تا ضمن بهره برداری بهتر از سیستم آموزشی در رقابت‌های کنکور و امتحانات هماهنگ کشوری متضرر نشوند.

وی تصریح کرد: در این زمینه طرحی برای تعویق کنکور کارشناسی ارشد ارائه و این مورد به نتیجه رسید، که با توجه به اهمیت کنکور سراسری برای دانش آموزان داوطلب ورود به دانشگاه‌ها باید در این زمینه نیز از فرصت‌های قانون‌گذاری استفاده کنیم.

رئیس فراکسیون فرهنگیان با اظهار رضایت از حذف کنکور از تعدادی از رشته های دانشگاهی،گفت: امیدواریم قانون حذف کنکور به طور کامل اجرایی شود تا بتوانیم ضمن تحقق اهداف این طرح برای شرایطی این چنین برنامه هایی منطبق بر نیاز مخاطبین را طراحی کنیم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.