بخشدار کوهسرخ روز جمعه به خبرنگار ایرنا گفت: ۲ پسر چهار و پنج ساله اهل روستای سنجدک دیشب در محل سپتیک و مخزن سرپوشیده جمع آوری فاضلاب سرویس های بهداشتی مدرسه در حال بازی بودند که به علت ریزش سقف داخل آن سقوط کردند.

مجید کاریزنویی افزود: با اطلاع والدین که پس از چند ساعت جستجو متوجه سقوط کودکان در این محل شدند، نیروهای اورژانس ۱۱۵، نیروی انتظامی، هلال احمر و آتش نشانی‌ کاشمر و نیروهای آتش نشانی ایور در نزدیک این منطقه به محل اعزام شدند.

وی اظهار داشت: اجساد این ۲ کودک توسط نیروهای اعزامی از داخل فاضلاب بیرون آورده شده و توسط ۲دستگاه آمبولانس به شهر ریوش مرکز بخش کوهسرخ انتقال یافتند.

وی گفت: بررسی ‌های بیشتر در این زمینه از سوی دستگاه ‌های ذیربط ادامه دارد.

کاریزنویی در باره علت باز بودن در مدرسه در ساعت تعطیلی آن افزود: اغلب محوطه‌ های مدارس روستایی پس از تعطیلی نیز باز هستند و جوانان و نوجوانان برای ورزش از آن استفاده می‌ کنند.

وی اظهار داشت: مسئول آموزش و پرورش به همراه مسئول حراست این اداره صبح امروز از مدرسه بازدید کرده و دستور حصار کشی اطراف سپتیک را صادر کردند.

وی گفت: هرچند سازه مدرسه مناسب است ولی به دلیل بالا بودن سطح آب منطقه باید سپتیک اجرا شود و چاه جذبی برای فاضلاب مناسب نیست.

کاشمر با ۲ بخش مرکزی و کوهسرخ در ۲۲۸ کیلومتری مشهد قرار دارد. 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.