احد وظیفه در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: با توجه به آخرین نقشه‌های پیش یابی هواشناسی با عبور متناوب امواج تراز میانه جو از روی کشور طی امروز (۳۰ فروردین) برای مناطقی از شمال غرب، غرب، استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز شامل قزوین، البرز و سواحل دریای خزر رگبار باران، رعد و برق و وزش باد شدید موقت و در دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی در شرق و شمال خوزستان، غرب اصفهان، شمال فارس، شرق بوشهر، شمال شرق، شرق و نواحی مرکزی کشور رگبار پراکنده باران پیش بینی می‌شود.

وی با بیان این که طی امروز (۳۰ فروردین) غرب دریای خزر مواج است تصریح کرد: در این روز شدت بارش در شمال آذربایجان شرقی، برخی نقاط استان‌های اردبیل، گیلان، غرب کردستان، غرب کرمانشاه، شمال شرق خوزستان خواهد بود.

مدیر کل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه فردا ( ۳۱ فروردین) بارش به طور متناوب در مناطق ذکر شده به جز شرق کشور ادامه دارد و به تدریج از اوایل شب بارش در شمال غرب و غرب کشور کاهش می‌یابد، تصریح کرد: شدت بارش طی فردا در اردبیل، نیمه شمالی آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی، گیلان، شرق گلستان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی است.

به گفته وظیفه طی امروز و فردا (۳۰ و ۳۱ فروردین) بارش در مناطق کوهستانی و سردسیر به صورت برف و باران است همچنین روز یکشنبه (۱ اردیبهشت) در شمال غرب، غرب، دامنه‌های جنوبی البرز، سواحل دریای خزر و شمال شرق در بخشهای از جنوب کشور بارش پراکنده رخ می‌دهد.

وی با اشاره به ورود سامانه بارشی جدید به کشور از روز دوشنبه (۲ اردیبهشت) تاکید کرد: در این روز با تقویت جریان‌های شمالی روی دریای خزر بارش در شمال غرب، غرب، سواحل دریای خزر، دامنه‌های جنوبی البرز، دامنه‌های زاگرس، برخی مناطق مرکزی کشور بارش باران گاهی رگبار و رعد و برق وزش باد شدید و به تدریج در جنوب، شمال شرق، شرق و جنوب شرق کشور بارش باران، گاهی رگبار، و رعد برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

وظیفه در پایان با بیان اینکه در این روز دریای خزر نیز مواج است، تصریح کرد: طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه (۲ و ۳ اردیبهشت) کاهش محسوس دما برای نیمه شمالی کشور پیش‌بینی می‌شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.