حجت‌الاسلام کاظم صدیقی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته  تهران اظهار کرد: چرا نگرانید که تحریم باشد و تشدید شود؛ به جهنم که تشدید شود. مگر شما خدا ندارید. مگر خداوند کم داده است. مگر قرآن نمی خوانید؟ شما کی هستید؟ این فرانسه و آن آمریکا خودشان دچار چالش هستند.

وی ادامه داد: هرکس در این درگه مقرب تر است جام بلا بیش‌ترش می‌دهد. خداوند امتحان می‌کند. سردار سلیمانی می‌گفت هروقت فشارها بیش‌تر می‌شود امید ما برای زایش بیش‌تر می‌شود. مثل درد زایمان است، به ناله در می‌آورد اما امید زایش هست. خداوند با فشارهای بین‌المللی می‌خواهد امتحانتان کند. آنچه که برای ملت ما در این حوادث پیش می‌آید کارنامه درخشانی برای مردم ما است که در طول انقلاب وجود داشته است.

صدیقی گفت: یک روز نبوده که جبهه‌ای نباشیم. هنوز خون جوانان ما خشک نشده بود خداوند جبهه مدافع حرم را پیش آورد. اگر این جبهه خارج از مرزهای ما باشد هم ما می‌توانیم فعال باشیم و خودمان را بیمه کنیم و اقتدار و نفوذ امریکا را لگد مال کنیم و از این به بعد هم خواهیم کرد.

وی با اشاره به سیل سراسری و خسارات به سه استان کشورمان گفت: یکی از نتایج استغفار، وفور نعمت است. چرا ما نسخه خدا را باور نمی‌کنیم؟ این سیل رحمت الهی است. از عوارض هر رحمتی امتحان است. این سیل برای بخشی از بندگان خداوند متعال مشکلات فراهم کرد، تعدادی جان دادند عده‌ای دارای مال بودند یک شبه آن را از دست دادند. سنگر نشین صبر باشید. این مسایل برای مردم ما تداعی جبهه را کرد و خار چشم دشمنان شد.

صدیقی گفت: آن‌هایی که فکر می‌کنند اعتماد به بیگانگان راه حل است هم دولت را گرفتار می‌کنند و هم مردم را ناراضی می‌کنند. در سخت‌ترین لحظات آنها مانع شدند که کمک ها به کشور بیاید. تکیه به داخل راه حل است. این انقلاب مقدمه است. انقلاب ما انقلاب ایران نیست، نشانه‌اش آمادگی حضور همه نیرورهای ما در جبهه‌ها است.

وی تصریح کرد: دولت باید عبرت بگیرد وقتی می‌تواند اقتصاد کشور را حل کند که کار را به جوانان بسپارد. جنگ است. جنگ مشکلات دارد. ببینید در هشت سال جنگ مدیریت ولایت فقیه چه نعماتی را ایجاد کرد. امروز جوانان ما پهپاد می‌سازند. اینها نتیجه این است که ولایت فقیه را نماینده خدا می‌دانند. این حکومت ولایی را در سیل، دفاع از حرم و جبهه دیدیم. اگر در اقتصاد هم این موضوع را ببینیم راه برون رفت خواهد شد.

امام جمعه تهران ابراز عقیده کرد: هر کشوری جز کشور امام زمان(عج) این مشکلات را دیده بود از پا در می‌آمد. در مسئله کمک به سیل زدگان که رئیس محترم کمیته امداد توضیحاتی دادند باید همه فعال باشیم.

وی با اشاره به تروریسم خوانده شدن سپاه توسط آمریکا گفت: این شرارت آمریکایی‌ها کار را به اینجا رسانده است، اروپایی‌ها هم دست کمی از آن‌ها ندارند. می‌خواهند کار ما را ضایع کنند. آنها خواستند به سپاه ضربه بزنند اما دیدید که عدو شود سبب خیر اگر خدا بخواهد.

امام جمعه تهران در خطبه‌ عبادی نماز جمعه این هفته تهران نیز گفت: نمازهای جمعه و دعاهایی که داریم سفره‌های پذیرایی خداوند است. نکند به نماز توجه کنیم و به خدایی که این سفره را پهن کرده است توجه نکنیم. هجوم شیاطین روز افزون است. در تهاجم جهانی وقت نشستن نیست همه بپا خیزید. این که دلتان ظهور امام زمان(عج) را می‌خواهد کافی نیست. کاری بکنید.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.