«محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران امروز (چهارشنبه) تأکید کرد، اقدامات بی‌ثبات کننده فرماندهی نیروهای مرکزی آمریکا در منطقه غرب آسیا به ویژه در رابطه با جنایاتی که عربستان سعودی در یمن مرتکب می‌شود، باید متوقف شود.

وزیر خارجه ایران با انتشار پیامی در صفحه توئیتر خود نوشت: «حتی کنگره آمریکا هم خواستار پایان اقدامات بی‌ثبات‌کننده سنتکام در یمن شده است».

در ادامه این پیام توئیتری آمده، «اما کسانی که اولویتشان نتانیاهوست و از طریق نفت حمایت مالی می‌شوند و جاده‌ صاف‌کن‌های آنها در کاخ سفید برای راه‌اندازی جنگ‌های همیشگی هستند، به اقدام علیه منافع و جان‌های آمریکایی ادامه می‌دهند».

محمد جواد ظریف تصویری از دیدار اخیر فرمانده نیروهای مرکزی آمریکا با «محمد بن‌سلمان» ولیعهد سعودی را نیز در ادامه این توئیت منتشر کرده است.

فرماندهی مرکزی آمریکا در غرب آسیا «سِنتکام» اجرای تعداد زیادی از عملیات‌های نظامی در کشورهای منطقه از جمله سوریه، یمن، عراق و افغانستان را بر عهده دارد. پس از آنکه آمریکا در ۱۹ فروردین، سپاه را در لیست تروریستی خود قرار داد، متقابلا ایران نیز نیروهای آمریکا در منطقه (سنتکام) را تروریستی اعلام کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.