زن ۶۴ ساله وارد اتاق رئیس شد و ناگهان جعبه‌ای را روی میز رئیس گذاشت و گفت: داخل این جعبه بمب است. اگر به خواسته‌ام عمل نکنی بمب منفجر می‌شود. من ۲۲ هزار دلار نقد می‌خواهم.چراغ کوچکی که روی جعبه چشمک می‌زد و ریموت کنترلی که در دست داشت خبر از یک انفجار زود هنگام می‌داد. زن گفت اگر پول را ندهی دکمه را می‌زنم و همه جا را منفجر می‌کنم.رئیس بانک به بهانه آوردن پول اتاق را ترک کرد و از کارمندان نیز خواست بلافاصله از بانک خارج شوند. سپس با پلیس تماس گرفته و درخواست کمک کردند. دقایقی بعد نیز باتوجه به حساسیت موضوع سرکلانتر و رئیس کلانتری ۱۲۳ نیاوران و مأموران پلیس در محل حاضر شدند. آنها با اینکه می‌دانستند هر لحظه امکان انفجار وجود دارد اما وارد بانک شده تا با زن میانسال وارد گفت‌وگو شوند.

۸ دقیقه بعد.../ سر کلانتر نیاوران شروع به صحبت با زن میانسال کرده و درنهایت موفق شد هشت دقیقه بعد او را وادار به تسلیم کنند. وی بعد از تسلیم مدعی شد که بمب و نارنجک تقلبی بوده است و تنها برای ترساندن رئیس بانک و رسیدن به هدفش این کار را انجام داده است. سردار ظهیری- رئیس پلیس پیشگیری پایتخت- در تشریح این خبر گفت: داخل جعبه‌ای که زن میانسال به همراه داشت، مقداری سنگ بود که به هیچ وجه چاشنی و مواد منفجره به همراه نداشت. همچنین مشخص شد کلت و نارنجک همراه وی نیز قلابی بوده و قابلیت شلیک و انفجار نداشته است.

گفت‌وگو با زن میانسال

چرا تصمیم به این کار گرفتی؟ از زندگی خسته شده بودم، وضعیت زندگی‌ام در ایران خیلی سخت بود و برای همین به همراه دخترم و یکی از دوستانم تصمیم گرفتیم که از ایران خارج شویم. اما هزینه رفتنمان از ایران ۲۰ هزار دلار بود و من این پول را نداشتم. این موضوع انگیزه‌ای شد تا به فکر سرقت از بانک بیفتم.

چرا این بانک را انتخاب کردی؟ من از مترو تجریش پیاده شدم. در راه ۵ بانک دیگر را هم دیدم و برای ارزیابی و سنجش ماجرا به داخل آنها هم رفتم. اما آنها مناسب سرقت نبودند و درنهایت من بانک ششم را برای این کار انتخاب کردم.

این بانک چه ویژگی داشت که آن را انتخاب کردی؟ چهره رئیس بانک معصوم بود و به نظر می‌رسید که راحت می‌شود از آنجا سرقت کرد.

شوهرت از این ماجرا با خبر بود؟ شوهرم سال 79 یا 80 بود که ما را رها کرد و رفت. من در اوج جوانی مجبور شدم که به تنهایی دخترم را بزرگ کنم.

ایده این سرقت را چه کسی داد؟ خودم. من لیسانس علوم اجتماعی دارم و بسیار مطالعه می‌کنم.

وسایل را از کجا آوردی؟/ همه آنها را در خانه داشتم. چراغ چشمک زن برای یک عروسک بود. تمام وسایلی را که در خانه داشتم کنار هم گذاشتم و با ایده گرفتن از فیلم‌های گانگستری خارجی آنها را درست کردم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.