کد دستوری *۳# این روزها دیگر در برنامه‌های تلویزیونی جایگاهی ندارد و خیلی زود بساطش پس از ایام نوروز و اتمام برنامه‌هایی که از قبل برای تعطیلات تهیه شده بودند برچیده شد، اما به نظر می‌رسد که توسکا شیوه جدیدی که از آن سخن گفته بود را بدون هیچ وقفه‌ای عملی کرده است، اما این بار با قاعده و شکل و شمایلی متفاوت که دیگر حواشی کدهای دستوری و سیستم ارزش افزوده را برایش به همراه نداشته باشد، البته این بار اپلیکیشن روبیکا نقش اساسی را در این شیوه جدید ایفا می‌کند.

این روزها شاهد فراگیر شدن مسابقه‌ای در برنامه‌های مختلف تلویزیون بودیم، مسابقه‌ای به نام روبیکیو؛ نکته جالب توجه دقیقا این است که این مسابقه در برنامه‌هایی فراگیر شد که پیش‌تر کدهای دستوری در آن‌ها حضور ویژه‌ای داشتند و این مسئله احتمال اینکه مسابقه روبیکیو همان سازوکار جدید شرکت توسکاست که جایگزین *۳# شده است را بسیار قوی‌تر کرد.

این مسابقه راس یک ساعت مشخصی در برنامه‌های مختلف آغاز می‌شود و شرکت کنندگان از طریق اپلیکیشن روبیکا در فرصت کوتاهی به سوالات پاسخ می‌دهند، پس از شروع مسابقه که شامل ۱۰ تا ۱۵ سوال مختلف از ساده به سخت و متناسب با فضای هر برنامه است، هر شرکت کننده وقتی به پرسشی جواب منفی دهد، یک فرصت ویژه برای بازگشت به مسابقه دارد و آن هم خرید جان از اپلیکیشن روبیکا به قیمت دو هزار و ۸۰۰ تومان است، ضمن آنکه در سوال ۹ و ۱۰ نیز در صورت اشتباه جواب دادن از دور رقابت کنار می‌رود و امکان استفاده از جان را ندارد.

مسئله جان خریدن یکی از منابع درآمد این مسابقه برای برگزار کننده است و هر شب و در هنگام برگزاری مسابقه مجریان تلویزیون مدام شرکت کنندگان را تشویق می‌کنند تا برای مسابقه بعدی جان کافی خریداری کنند تا فرصت حضور در مسابقه را از دست ندهند که با توجه به حجم بالای شرکت کنندگان هر مسابقه احتمالا مبلغ بسیار کلانی از هر مسابقه به دست می‌آید و تنها در یک شب چندین مسابقه در شبکه‌های مختلف تلویزیونی برگزار می‌شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.