اسپوتنیک گزارش داد، الهان عمر نماینده مسلمان کنگره آمریکا می‌گوید از زمانی که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در حمله‌ای توئیتری اظهارات وی درخصوص واقعه ۱۱ سپتامبر را به چالش کشیده است، شاهد افزایش تهدیدهای مستقیم جانی است.

وی در بیانیه‌ای افزود: لفاظی‌های خشن و دیگر اشکال نفرت‌پراکنی در جامعه ما از هیچ جایگاهی برخوردار نیست چه برسد به اینکه از جانب فرمانده کل قوا باشد.

الهان عمر پیشتر در توصیف واقعه ۱۱ سپتامبر گفته بود «برخی افراد دست به کاری زدند» که این اظهارات از سوی منتقدین وی به تلاش برای بی‌ارزش نشان دادن این واقعه تعبیر شد.

ترامپ نیز در توئیتر خود ویدئویی را بازنشر کرد که حاوی سخنان الهان عمر درباره حملات ۱۱ سپتامبر با تصاویر مرکز تجارت جهانی است و روی آن عبارت «ما هرگز فراموش نخواهیم کرد» افزوده شده است.

همزمان با ابراز نگرانی الهان عمر از بابت تهدیدهای جانی، نانسی پلوسی سخنگوی مجلس نمایندگان آمریکا، به طرفداری از وی خواهان برخورداری الهان و خانواده‌اش از تدابیر امنیتی شد.

این در حالی است که رویترز به نقل از کاخ سفید نوشت: ترامپ در توئیت انتقادی خود علیه الهان عمر، هیچ سوءنیتی علیه وی نداشته است!

سارا سندرز سخنگوی کاخ سفید، در این باره ادعا کرد: ترامپ برای هیچ‌کس بد نمی‌خواهد. اما الهان عمر باید برای اظهارات متعدد و یهودستیزانه خود پاسخگو باشد.

الهان عمر در ماه‌های گذشته نیز اظهاراتی را علیه رژیم صهیونیستی و لابی قدرتمند آن در آمریکا (آیپک) ایراد و برخی از نمایندگان کنگره را متهم به دریافت پول از صهیونیست‌ها کرده بود که این اظهارات وی نیز با واکنش تند ترامپ مواجه شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.