مهدی ناصری در گفت‌وگو با ایسنا، عنوان کرد: براساس گزارش‌های اعلام شده از عصر روز گذشته تاکنون ۷۰ تا ۸۰ منزل مسکونی و تجاری در شهر کلات دچار آبگرفتگی و رسوبات شده است.

وی هم‌چنین اظهار کرد: تاکنون بسیاری از معابر شهری دچار رسوبات شده و تاحدودی به زیرساخت‌ تاسیسات در معابر شهری نیز آسیب وارده شده است.

فرماندار شهرستان کلات عنوان کرد: در حال حاضر خط انتقال و شبکه توزیع آب روستایی در برخی روستاها قطع شده و قطعی برق و گاز در سطح شهر به صورت محدود داشته‌ایم که با تلاش نیروهای مربوطه به دنبال رفع نقص هستند.

وی بیان کرد: تاکنون ۴ دستگاه خودروی سواری، وانت و کامیونت طعمه سیل شدند و آن‌ها را آب برده ولی تا این لحظه هیچ گونه گزارشی مبنی بر تلفات انسانی نداشته‌ایم.

ناصری در ادامه از تعطیل بودن تمامی مقاطع تحصیلی در روز یکشنبه خبر داد و افزود: احتمال این که دستور تخلیه منازلی در نقاطی از شهر که در مسیل قرار گرفته‌اند داده شود، وجود دارد.

آماده‌باش برای تخلیه 150 منزل مسکونی در کلات خراسان

وی هم‌چنین عنوان کرد: تا اطلاع ثانوی محور کلات به درگز مسدود اعلام شده است.

فرماندار شهرستان کلات در خصوص وضعیت راه‌های روستایی گفت: در حال حاضر به دلیل سیلاب و شدت بارندگی مسیرهای آبگرم تا مومن‌آباد، اورتکند تا ژرف، بابا فرجی، سنگ دیوار و راه‌های بسیاری از محلات دامداری در سطح شهرستان مسدود شده است.

وی افزود: هرچند در حال حاضر سیلاب در شهرستان فروکش کرده ولی به طور گسترده رسوبات وارد معابر شهری و منازل مسکونی شده که در تلاش برای پاکسازی و تخلیه آب افتادگی منازل هستند.

آماده‌باش برای تخلیه 150 منزل مسکونی در کلات خراسان

ناصری بیان کرد: شرایط کلات بسیار خاص بوده به طوری که این شهرستان در منطقه‌ای با ارتفاعات و شیب‌های بسیار تند واقع شده و از سویی صعب‌العبور، گسترده و پراکنده است.

وی گفت: این پراکندگی، گستردگی و صعب‌العبوری و شیب‌های تند شهرستان را در وضعیت خاص قرار داده و مخاطرات آن را بیشتر کرده است.

فرماندار شهرستان کلات اظهار کرد: با توجه به این که روان آب‌ها حالت تندآب به خود می‌گیرند و خسارت مالی و جانی را بیشتر می‌کند به همین دلیل احتمال این که با نظر شورای تامین دستور تخلیه برخی محلات را صادر کنیم، وجود دارد.

وی در همین خصوص افزود: تدبیر لازم با شورای تامین در خصوص امنیت منازلی که تخلیه می‌شوند، صورت پذیرفته است.

آماده‌باش برای تخلیه 150 منزل مسکونی در کلات خراسان

ناصری بیان کرد: احتمالا حدود 150 منزل مسکونی تخلیه می‌شود که برای اسکان اضطراری این افراد دو سالن ورزشی و یک هیات مذهبی پیش‌بینی شده و اکنون در آماده باش کامل هستند.

فرماندار شهرستان کلات ادامه داد: با توجه به این که طی ساعات آینده تداوم بارش‌ها را خواهیم داشت به همین جهت از کسانی که می‌خواهند به منطقه وارد شوند، تقاضا داریم در این ایام به شهرستان کلات نیایند.

وی هم‌چنین از همشهریان تقاضا کرد از اتراق کردن در کنار رودخانه‌ها و دره‌های عمیق خودداری کنند و به خصوص دامداران از بردن دام‌ها برای چرای گوسفندان به دره‌های عمیق پرهیز نمایند و هشدارها را جدی بگیرند و با ماموران امدادی همکاری لازم را داشته باشند.

ناصری بیان کرد: همراهی و همکاری خوب حوزه قضایی، نیروهای نظامی و انتظامی، نیروی مقاومت بسیج به عنوان پشتیبان از اولین ساعات وقوع سیلاب در سطح شهرستان بسیار خوب و قابل تقدیر بوده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.