دوشنبه بود که خبر تروریست اعلام شدن سپاه از سوی آمریکا به سر خط همه خبرگزاری‌ها تبدیل شد. موضوعی که به لحاظ اهمیت حتی اخبار سیل را هم تاحدی تحت‌الشعاع خود قرار داد. همه شخصیت‌های سیاسی و نظامی در این رابطه اظهار نظر کردند و حتی کار به جایی رسید که نمایندگان مجلس در حمایت از سپاه یک دست لباس سبز نیروهای سپاه را پوشیدند.

امروز تریبون‌های نماز جمعه نیز متوجه این موضوع بود و ائمه جمعه نیز در خطبه‌هایشان از سپاه پاسداران حمایت کردند. در این میان آیت‌الله موحدی کرمانی که با لباس سپاه نماز جمعه این هفته تهران را اقامه کرد و در خطبه‌هایش گفت: «امروز برای تمام مردم دنیا بویژه ملت‌های منطقه ثابت شده که آمریکا مادر تروریسم است. خود آمریکایی‌ها و ترامپ اعتراف کرده اند که القاعده و داعش را آمریکا ایجاد کرده است. خیلی مضحک است که بگوئیم آمریکا مخالف تروریسم و سپاه تروریست است. آمریکا دنبال فروپاشی نظام و تسلیم مردم است.این اقدام باعث انسجام و وحدت همه نیروهای انقلاب و مسئولین کشور شد. رئیس جمهور محکم و قاطع از کیان سپاه دفاع کرد. احمق‌ها نمی‌دانند همه ایران سپاه پاسداران است و همه ما سپاهی هستیم. ترامپ هنوز سپاه را نشناخته است. سپاه دستاوردهای انقلاب را حفظ کرده و خادم مردم است و به همین دلیل در دل مردم جای دارد. ترامپ! اگر رهبری اجازه دهد سپاه می‌تواند تل آویو را با خاک یکسان کند.»

علم‌الهدی امام جمعه مشهد نیز مانند خطیب نمازجمعه تهران درباره سپاه و ترس آمریکا از قدرت این نیروی نظامی گفت. او اشاره‌ای به فعالیت‌های سپاه در هشت‌سال دفاع مقدس کرد و گفت: «هیچ قدرتی جلودار سپاه نیست و هیچ قدرتی سپاه را در مقابله با دشمن باز نمی‌دارد.در عرصه خدماتی، در فرهنگ سپاه «نمی‌شود» و «نمی‌توان» وجود ندارد. در عرصه‌های دفاعی و نظامی هم امکانات دشمن مطرح نیست. اما وقتی یک غول بی‌شاخ و دم مانند رئیس‌جمهور امریکا به سپاه توهین می‌کند، ملت می‌خروشد و به میدان می‌آیند زیرا در این ۴۰ سپاه را با این دو ویژگی شناختند.حرکت احقمانه رئیس‌جمهور امریکا شکست ذلت‌باری بود و به عنوان اهانت علیه سپاه بود ولی مانور محبوبیت سپاه به چشم جهانیان درآمد، بیان کرد: سپاه قدرتمند و قدرتمدار بود و دنیا هم قدرت سپاه را دیده بود. ایثارگر بود و دنیا این ایثارگری را شناخته بود. ولی محبوبیت را دنیا ندیده بود و حماقت رئیس‌جمهور این مسئله را به شکل مانور نشان داد و محبوبیت سپاه به شکل یک مانور نشان داده شد.»

آیت‌الله سعیدی امام جمعه قم هم که اتفاقا او هم با لباس سپاهی به نماز جمعه آمده بود در خطبه‌های این هفته نماز جمعه گفت: هیچکس نباید برای توانمندی ارتش و سپاه دغدغه‌ای داشته باشد و همه امکانات مورد نیاز این نیروهای مسلح در دریا و زمین و هوا باید فراهم شود و دشمنان باید بدانند که صبر و فداکاری نیروهای جوان کشور سدی در برابر آنها خواهد بود. سپاه پاسداران هم در مقابله با دشمن در مرزها و هم در دفاع از حرم پیشتاز بوده است و روش آمریکا در این ۴۰ سال شکست خورده است و این احمق‌ها همان روش‌ها را دنبال می‌کنند.

سیل فراموش نشد

هرچند خبر سپاه موضوع مهمی بود و محور خطبه‌های این هفته‌ نماز جمعه حول آن چرخید اما از آنجا که همچنان موضوع سیل مهمترین مشکل امروز کشور است این موضوع جایگاه وی‍ژه‌ای در خطابه‌های ائمه جمعه داشت. مثلا آیت الله موحدی کرمانی به آنهایی که پول دارند اما کمک مالی نمی‌کنند هشدار داد و گفت: «در این سیل خطرناک ناله‌هایی بلند است که برخی خوب می‌شنوند و کمک کردند، خدا هم صدای این افراد را می‌شنود و اجابت می‌کند اما برخی افراد پول دارند ولی به سیل‌زدگان کمک نمی‌کنند. من به این‌ها هشدار می‌دهم که به خودتان رحم کنید تا خدا صدایتان را بشنود.»

امام جمعه اهواز نیز از مردم و دولت درخواست کمک کرد و گفت: «این حادثه یک آزمایش الهی است و ملت ایران و قوای مسلح و سپاه با حضور در صحنه و امدادرسانی به سیل زدگان از این امتحان الهی سرفراز بیرون آمد.» او با بیان اینکه باید از حادثه سیل درس بگیریم و نقاط ضعف خود را برطرف کنیم بر رفع مشکل سرریز فاضلاب در مناطقی از شهر اهواز که سبب نگرانی مردم شده تاکید کرد. او گفت: باید همه ما کمک حال سیل زدگان باشیم و هر آنچه در توان داریم در خدمت این عزیزان باشیم.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.