سباستین کورتز صدراعظم اتریش، در پیامی توئیتری پیروزی بنیامین نتانیاهو را در انتخابات پارلمانی این رژیم تبریک گفت.

به این ترتیب، وی نخستین رهبر یک کشور خارجی است که برتری نتانیاهو را در این رقابت تنگاتنگ که نتایج نهایی آن هنوز به طور رسمی اعلام نشده، به رسمیت شناخت.

کورتز در این باره مدعی شد: تبریک به نتانیاهو به دلیل نمایش عالی در انتخابات روز گذشته. با اینکه نتیجه رسمی هنوز منتشر نشده است، یک موضوع واضح است و آن این است که تو بار دیگر موفق به جلب اعتماد مردم شده‌‌ای.

گفتنی است نتیجه شمارش آرا در فلسطین اشغالی نشان می‌دهد که بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر فعلی رژیم صهیونیستی علیرغم رقابت تنگاتنگ با «بنی گانتس» نماینده حزب «آبی-سفید»، به واسطه برخورداری از حمایت احزاب مذهبی و راستگرا که وی را از تسلط بر اکثریت پارلمانی برخوردار می‌کنند؛ راه ابقای خود در این مقام را به کلی هموار کرده است.

بیش از ۹۷ درصد آرا شمرده شده و به نظر می‌آید که لیکود- حزب متبوع نتانیاهو- از حمایت کافی برای کنترل ۶۵ کرسی از ۱۲۰ کرسی پارلمان (کنیست) برخوردار باشد و رئیس کابینه ائتلافی آینده معرفی شود.

همزمان بخش فارسی یورونیوز به نقل از رسانه‌های صهیونیستی نوشت: بنیامین نتانیاهو با حزب لیکود در انتخابات پارلمانی این کشور و در رقابتی تنگاتنگ بر ائتلافی به رهبری بنیگانتس پیروز شده است و برای پنجمین بار کابینه تشکیل خواهد داد.

با شمارش تقریباً تمامی آرا، نتانیاهو و نیز رقیب اصلی وی یعنی بنی گانتس از ائتلاف آبی و سفید هر کدام توانسته‌اند ۳۵ کرسی را کسب کنند.

این رسانه می‌افزاید: پس از شمارش ۹۷ درصد آرا اخذ شده مشخص شد که هیچ‌کدام از نامزدها به اکثریت مطلق آرا دست نیافته‌اند اما با توجه به آرای دیگر احزاب راست این کشور، بنیامین نتانیاهو و حزب وی یعنی حزب لیکود از موقعیت بسیار خوبی برای تشکیل کابینه ائتلافی برخوردار است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.