معصومه ابتکار در حاشیه جلسه هیئت دولت این هفته، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سفری به استان لرستان داشتم، از ستاد مردمی جمع‌آوری کمک ها بازدید کردم. سازمانهای مردم نهاد با هم هماهنگی داشته و با همکاری هلال احمر و سایر نهادها اقدامات خوبی صورت دادند.

وی ادامه داد: طرح ارتقای تاب‌آوری را برای سلامت روان آسیب دیدگان اجرا می کنیم، طرحی را برای توان افزایی اقتصادی را نیز اجرا می کنیم. بعد از اینکه کمی شرایط عادی شد زنان سرپرست خانوار شناسایی شده و تحت پوشش این طرح قرار می گیرند.

ابتکار گفت: من به پلدختر هم سفر کردم و از نزدیک با خانواده ها دیدار کردم. خدمات اولیه به آنجا رسیده است. نیازهای اولیه تامین شده ، اما نگرانی اصلی مردم سکونتگاه هایشان است. باید جایابی جدیدی دور از بستر رودخانه صورت بگیرد.

وی گفت: مسئله خیلی مهم دیگر این بود که با گروه‌های بهداشتی دیدار کردیم. برای مادران باردار امکانات خوبی  فراهم شده است. طی این ده روز حدود ۴۶ زایمان طبیعی داشته و هیچ مرگ و میری برای مادر و کودک نداشتیم.

ابتکار در پایان گفت: رسیدگی به بهداشت زنان و نیاز آنان وجود داشت اما خدماتی مثل سرویس‌های بهداشتی هنوز مشکل داشت. باید اطلاع رسانی صحیح شود. دولت تلاش کرده تا همه خسارات برای آنان جبران شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.