رئیس‌جمهور آمریکا سپاه پاسداران را در فهرست گروه‌های تروریستی قرار داد؛ اقدامی که از سوی مقامات ایران وقیحانه و از سر جهالت توصیف شد.

در همان ساعات اولیه اقدام رئیس جمهور آمریکا، شورای عالی امنیت ملی با صدور بیانیه ای رژیم آمریکا را دولت حامی تروریسم و فرماندهی مرکزی آمریکا موسوم به سنتکام را تروریستی اعلام کرد.

اقدام آمریکا اما از سوی فرماندهان سپاه نیز بی پاسخ نمانده است. سردار محسن کاظمینی فرمانده سابق سپاه محمد رسول الله و جانشین قرارگاه ثارالله با سفیهانه خواندن اقدام آمریکا در قرار دادن نام سپاه پاسداران در لیست گروه های تروریستی به خبرآنلاین، گفت: آمریکایی ها با این اقدام دست به یک خطای استراتژیک  زدند، ببینید برخی مواقع خطاها تاکتیکی است که خسارت کمتری دارد اما زمانی خطایی استراتژیک از نوع تحریم و تروریست معرفی کردن نیروی نظامی یک کشور ۸۰ میلیونی رخ می دهد که تبعات سنگینی برای آمریکا به دنبال دارد.

فرمانده سابق سپاه محمد رسول‌الله ادامه داد: با اقدام دولت آمریکا، ارتش این کشور هم از سوی کشور ایران و کشورهای دوست و مسلمانان جهان به عنوان سازمانی تروریستی درنظرگرفته شد.

وی با بیان اینکه آمریکا باید تبعات اقدام خود در تروریست خواندن سپاه را بپذیرد در توضیح دلایل اقدام دولت آمریکا در تروریستی خواندن سپاه، گفت: واقعیت آن است که منطقه خاورمیانه و آسیای غربی در پی سیاست های مداخله جویانه آمریکا و حامیان منطقه‌ای طی ۱۰ الی ۱۲ سال گذشته با مشکلات عدیده ای از جمله حضور تروریست‌ها روبرو بوده به طوریکه کشورهایی همچون افغانستان، عراق، سوریه، لیبی و ... با مشکلات جدی در این زمینه روبرو بودند.

سردار کاظمینی افزود: با وجود همه دخالت و هزینه‌کردهای آمریکا در منطقه، امروز منطقه به شکل مطلوبی در امنیت و ثبات به سر می برد به طوریکه عراق به کشوری امن تبدیل شده و توافقات بازرگانی، اقتصادی و تجاری قابل قبولی با ایران دارد. وضعیت در سوریه هم به همین منوال بوده و امنیت از نظر عمق در سوریه تا ۹۰ درصد تامین شده است.

آمریکا سپاه را عامل امنیت منطقه می‌داند

فرمانده سابق سپاه محمد رسول الله با بیان اینکه آمریکا ثبات ایجاد شده در منطقه را نتیجه عملکرد سپاه پاسداران می داند، ادامه داد: در نتیجه همین عملکرد سپاه بوده که آمریکایی ها احساس شکست کرده بنابراین در اقدامی تلافی جویانه دست به تحریم و تروریست خواندن سپاه زده اند.

وی با تاکید بر اینکه آمریکایی‌ها تهدیدات آینده برای اسرائیل را از جانب جمهوری اسلامی و سپاه می‌دانند، افزود: مجموعه نگرانی و شکست آمریکایی‌ها باعث شده مقامات این کشور برای به فراموشی سپردن شکست‌های خود موضوعی همچون تحریم و تروریست خواندن سپاه را مطرح کنند تا افکار عمومی جهان را به سمت خطرناک و تروریست معرفی کردن سپاه پیش ببرند.

کاظمینی تصریح کرد: واقعیت آن است که این اقدام آمریکا حتی برای افکار عمومی کشور امریکا هم قابل پذیرش نیست چه برسد به اینکه بتواند جهان را با خود همراه کند. به طور قطع اقدام آمریکا طرح شکست خورده ای است که روز به روز صلابت و اقتدار سپاه را در منطقه و جهان افزون خواهد کرد.

وی با بیان اینکه فعالیت های سپاه در هر حوزه ای سیاست های آمریکا را به چالش کشیده است، گفت: سپاه پاسداران در طول سالهای بعد از پیروزی انقلاب به هر حوزه ای که ورود کرده تلاش داشته تا با تمام توان از انقلاب پاسداری کند به طور مثال سپاه در طول ۳۰ سال بعد از جنگ در حوزه اقتصادی و توسعه، پروژه های عظیمی را در دست گرفته و بازوی توانایی برای دولت ها بوده است تا بتوانند در توسعه کشور گام بردارند و در این زمینه موفقیت های چشم گیری داشته است.

توانمندی اقتصادی سپاه کمک بزرگی برای دولت و نظام جمهوری اسلامی در مقابل تهدیدات و تحریم ها است

کاظمینی تاکید کرد: آمریکایی‌ها به خوبی می‌دانند که توانمندی اقتصادی سپاه کمک بزرگی برای دولت و نظام جمهوری اسلامی در مقابل تهدیدات و تحریم ها است، بنابراین درتلاشند تا این توانمندی و قدرت را تحت فشار قرار دهند، به همین دلیل ابتدا فرماندهان و برخی از مجموعه های سپاه را تحریم کردند اما بعد از اینکه سیاست شان راه به جایی نبرد این بار کل سپاه را هدف قرار دادند اما رئیس جمهور آمریکا کور خوانده و باید بداند که باز هم شکستی عظیم را متحمل خواهد شد.

سپاه از مردم و مردم از سپاه جدا نیستند

فرمانده سابق سپاه محمد رسول الله با یادآوری تلاش آمریکا برای ایجاد اختلاف بین مردم و سپاه، تاکید کرد: تصور مقامات آمریکا بر این است که سپاه توانش را از غیر مردم دارد این در حالی است که توان سپاه در عرصه مختلف از توان مردم است. ما در ادوار مختلف شاهد تلاش ها برای اختلاف افکنی بین سپاه و ارتش، سپاه و مردم، سپاه و دولت بودیم تا شاید از این طریق محبوبیت سپاه کاهش یافته و آنها از این فرصت بهره برداری کنند اما کور خواندند زیرا سپاه از مردم جدا نبوده و مردم هم از سپاه جدا نیستند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.