علی‌اکبر ولایتی در واکنش به اقدام اخیر آمریکا در خصوص سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: سپاه پر افتخار ایران اسلامی همواره مدافع اسلام، نظام جمهوری اسلامی ایران و عامل شکست توطئه‌ها و خواب‌های شوم دشمنان منطقه و جهان اسلام بوده و هست. 

وی ادامه داد: این اقدام ننگین دولت آمریکا نشان از ضعف، ناتوانی و توسل به هر اقدام نابخردانه‌ای در اوج استیصال و بی آبرویی در میان جهانیان است که البته با واکنش جدی ایران مواجه شده و خواهد شد. 

وی ادامه داد : این همان استیصالی است که به دلیل عدم دستیابی به اهداف شوم در منطقه به آن دچار شده اند. پیامد شکست‌های پی درپی در سوریه، عراق، یمن، لبنان، فلسطین و افغانستان و دیگر بلاد اسلامی است. همه و همه نتیجه مقاومت سپاه و سپاهیان بزرگ اسلام و فرماندهان و مدافعان حرم است که با تدبیر و پیش بینی دقیق مقام معظم رهبری، شکست تروریست ها، عاملان بی ثباتی منطقه و جهان و موسسان و حامیان تروریست ها، دست نشانده‌ها و عروسک گردانان جنگ‌های نیابتی و جریانات تکفیری که بارها و بارها هم بر تاسیس، هم بر حمایت و هم بر شکست خود اعتراف کرده اند بوده است.

ولایتی تصریح کرد: این اقدام در کنار تلاش‌های مذبوحانه دیگر در پرونده رژیم امریکا به ریاست این فرد نژاد پرست خواهد ماند و بی تردید همه این تحرکات، نشانه اقتدار ایران اسلامی است که آنان را مجبور نموده برای مقابله با این توان و قدرت، این چنین اقدام مذبوحانه را طراحی و به اجرا دراورند. کسانی که در کاخ شیشه‌ای در واشنگتن نشسته اند اگر عقل سیاسی داشته باشند، به طرف مقابل خود سنگ پرتاب نمی‌کنند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان داشت: به راستی اگر نبود جانفشانی‌های این بزرگ مردان، امروز باید شاهد به قدرت رسیدن تروریست‌ها در منطقه، بی دولت شدن برخی از کشورهای اسلامی نظیر لیبی و به مخاطره افتادن صلح و ثبات جهانی و بین المللی باشیم و البته آزادی خواهان و ملت‌های بیدار بر این رشادت‌ها و ایستادگی‌ها واقف و ناظرند و بی تردید این بلاهت دولت امریکا نشانه قدرت، توانمندی، اقتدار و درستی مسیری است که آنان را به واکنش در توسل به هر اقدام بی شرمانه‌ای وادار نموده است.

ولایتی با اشاره به تلاش جهان برای ایجاد صلح و پرهیز از بی ثباتی بعد از تجربه دو جنگ جهانی و تاسیس سازمان ملل متحد برای حفظ احترام متقابل ملت‌ها و دولت‌ها افزود: دولت آمریکا باید بداند که بعد از جنگ جهانی دوم تاکنون هیچگاه جهان به این اندازه دچار بی‌ثباتی، ناامنی، جنگ، تروریسم، جنگ‌های نیابتی و جنایت نبوده که به اعتراف سیاستمداران دیروز و امروز خود آمریکا، همه و همه نشئت گرفته از سیاست‌های غلط آمریکاست هر چند که با شکست مواجه شده و نتیجه همین سیاست‌ها و آغاز افول به اصطلاح هژمونی آن، توسل کشورها به هر تدبیری است تا فضای بهتر و امن تری را با فاصله گرفتن از آمریکا به دست آورند چرا که دریافته اند این گونه اقدامات می‌تواند برای هر کشور دیگری طراحی و اجرا گردد.

وی تاکید کرد: سپاه پاسداران نگین درخشان اقتدار و ثبات ایران و عامل صلح منطقه بوده و خواهد بود و این حقیر به عنوان یک عضو کوچک بسیج اساتید دانشگاه، افتخارم این است که یک سپاهی هستم و تاکید می‌کنم بار دیگر همچون چهل سال گذشته دولت آمریکا نتیجه شکست سیاست‌های جاهلانه خود را خواهد دید و ایران اسلامی پیروزمندانه مسیر استقلال، اقتدار و توسعه خود را با گام‌های بلندتر و محکم‌تر برخواهد داشت.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.