محمد یزدانی پور اظهار کرد: سد کرخه اولین سد ساخته شده به دست متخصصان کشور و یک دانشگاه تربیت نیروی ماهر و متخصص در حوزه سد در کشور است.

وی، وضعیت سد کرخه اندیمشک را پایدار دانست و افزود: شهروندان به شایعات توجه نکرده و سد کار خود را به خوبی انجام داده و میزان رهاسازی آب در پایین دست کنترل شده بوده و سد کرخه اندیمشک توانسته با مدیریت خروجی آب از خسارات سنگین به پایین دست پیش‌گیری کند.

مدیر عامل سد کرخه اندیمشک، تراز آب در مخزن سد کرخه به ۲۲۴ متر و ۳۰ سانتی‌متر است، گفت: میزان ورودی به سد کرخه در مقاطعی بیش از هشت هزار متر مکعب در ثانیه بوده است.

وی افزود: ورودی آب به سد کرخه به مرز دو هزار مترمکعب بر ثانیه رسیده و کاهش داشته و دبی خروجی از سد کرخه نیز دو هزار و ۴۰۰ متر مکعب در ثانیه است.

یزدانی‌پور، شایعات را در ارتباط با سد کرخه بی‌اساس دانست و تصریح کرد: سد کرخه اندیمشک در وضعیت پایدار است و شهروندان نیز برای اطلاع از اخبار از رسانه ملی، خبرگزاری‌های رسمی و منابع موثق پی‌گیری کنند.

سد کرخه از بهمن‌ماه امسال سه سیلاب را مهار و از سال ۷۵ پس از اولین مرحله آب‌گیری در مهار سیلاب‌ها همواره موفق بوده و سیلاب بی‌سابقه در ۱۲ فروردین را نیز مدیریت کرده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.