علی نجفی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به جزئیات جلسه عصر امروز(یکشنبه، ۱۸ فروردین ۹۸) این کمیسیون، گفت: این جلسه با حضور صالحی معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی برای بررسی آخرین وضعیت فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

وی افزود: در این جلسه، رئیس سازمان انرژی اتمی گزارشی از اقدامات طرح‌ها و برنامه‌های این سازمان ارائه و تأکید کرد که چالش هسته‌ای غرب علیه ایران فرصت بی‌بدیل برای صنعت هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران به عنوان نماد اقتدار ایجاد کرده است، این فرصت آن است که صنعت هسته‌ای کشور در جایگاه طراحی قرار گرفته است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس اضافه کرد: آقای صالحی رصد و پیشرفت فنی در حوزه هسته‌ای را یکی از وظایف سازمان انرژی اتمی دانست که بخشی از پیشرفت‌ها و دستاوردهای کشور در صنعت هسته‌ای رخ داده است.

نجفی گفت: آقای صالحی از برخی القائات در خصوص هزینه‌های سنگین فعالیت‌های هسته‌ای انتقاد کرد و ضمن رد آن، به تبیین ارزش افزوده صنعت هسته‌ای کشور پرداخت.

وی، حمایت مجلس از توسعه صنعت هسته‌ای، ضرورت تبین دستاوردهای صنعت هسته‌ای برای مردم، اهمیت نمادین روز 20 فروردین به عنوان روز فناوری هسته‌ای و محرک فعالیت‌های سازمان انرژی هسته‌ای و همچنین رونمایی از دستاوردهای جدید در کشور و فعالیت در صنعت هسته‌ای برخی کشورهای منطقه را از دیگر موارد مطروحه در این نشست عنوان کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.