حجت الاسلام محمد محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری در مراسم تکریم و معارفه تولیت آستان قدس رضوی که در تالار ولایت حرم مطهر امام رضا(ع) برگزار شد، اظهار کرد: مرحوم آیت‌الله واعظ طبسی تولیت فقید آستان قدس رضوی شخصیتی والامقام و از همرزمان بزرگ مقام معظم رهبری در استان خراسان بودند که بارها از نزدیک وصف ایشان را از رهبر انقلاب شنیدم.

وی افزود: تولیت فقید آستان قدس رضوی در دوران پیش از انقلاب اسلامی هیچگاه از مبارزه دست نکشید و بعد از عهده‌دار شدن تولیت این آستان مقدس تمام سعی و کوشش خود را به کار گرفت که زمینه آسایش زائران را فراهم کند.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری با اشاره به زیرساخت‌های فراهم شده در حرم مطهر رضوی در دوران تولیت مرحوم واعظ طبسی تصریح کرد: اگر خدمات ایشان در توسعه حرم مطهر و صحن‌ها نبود، شاید امروز امکان پاسخگویی به جمعیت ۳۰ میلیون نفری زائران این آستان مقدس وجود نداشت.

وی با بیان اینکه حجت‌الاسلام رئیسی در مدت کوتاه تولیت آستان قدس رضوی خدمات واقعاً ارزنده‌ای داشت، افزود: ایشان به مقام معظم رهبری می‌فرمودند که در مدت سه سال خدمت خود، حتی یک ریال از حق تولیت خود استفاده نکرده اند، با اینکه حق تولیت حق شرعی و قانونی تولیت است و آقای رئیسی می‌توانست از حق خود استفاده کند اما چنین کاری را انجام نداد.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدی گلپایگانی ادامه داد: مردمی بودن، ساده زیستی، تلاش و کوشش از جمله ویژگی‌های شخصیتی حجت‌الاسلام رئیسی به شمار می‌رود، ایشان بسیار مردمی است و همواره تلاش می‌کرد که در حد توان رضایت مقام معظم رهبری را جلب کند.

وی از توسعه فعالیت‌های فرهنگی آستان قدس رضوی به‌عنوان یکی از بزرگترین خدمات حجت‌الاسلام رئیسی در دوران تولیت این آستان مقدس یاد کرد و گفت: در دوره مدیریت ایشان، طرح مبادله فرهنگی بین ادیان آسمانی با محوریت مناظرات امام رضا(ع) با بزرگان سایر ادیان کلید زده شد که توفیقات ارزشمندی داشت.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری بیان کرد: حجت‌الاسلام رئیسی چند مرتبه به بنده گفتند که دل کندن از این آستان برای ایشان خیلی مشکل بود و حق هم داشتند چرا که همه جای آستان قدس رضوی نور و روشنی و متصل به آسمان است.

وی ادامه داد: آستان قدس رضوی پاره‌ای از بهشت است لذا کسانی که در این آستان مقدس خدمت می‌کنند، باید قدر بدانند. بسیاری از افراد آرزو دارند که یک روز برای زیارت به حرم مطهر رضوی شرف یاب شوند.

حجت الاسلام وللمسلمین محمدی گلپایگانی با بیان اینکه مشهد یک شهر معمولی مانند دیگر شهرهای کشور نیست بلکه مشهد یک شهر بین المللی به شمار می‌رود، افزود: اداره کردن ۳۰ میلیون زائر با ملیت‌ها و مذاهب مختلف کار آسانی نیست چرا که باید وسایل آسایش این تعداد زائر فراهم شود و آقای رئیسی همین کارها را دوست داشتند، اما مقام معظم رهبری به ایشان تاکید کردند که اگر شما در مسئولیت جدید خود گره از کار یک مسلمان بگشایید، ثواب بیشتری خواهد داشت.

وی در ادامه با بیان اینکه تولیت جدید آستان قدس رضوی فرزند مشهد است، بیان کرد: همان طور که در حکم صادر شده از سوی رهبر معظم انقلاب آمده است، در طول ۳۰ سال گذشته جز سادگی، ابتکار، صداقت و پاکی و پای کار بودن از آقای مروی ندیده‌ایم.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری گفت: حجت‌الاسلام والمسلمین مروی پیش از انتصاب به عنوان تولیت جدید آستان قدس رضوی مسئولیت سنگینی در دفتر مقام معظم رهبری داشتند و نمی‌دانم خلاء نبودن ایشان را باید چگونه پر کنیم. اکنون قرار است مسئولیت گذشته ایشان به ۴ نفر واگذار شود اما آقای مروی یک تنه کارها را پیش می‌برد.

وی تاکید کرد: مقام معظم رهبری در ۳۰ سال گذشته جز امانت داری، پاکی و تقوا چیز دیگری از ایشان ندیدند و به همین دلیل مسئولیت سنگین آستان قدس رضوی را برعهده ایشان قرار دادند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی ادامه داد: امیدواریم آقای مروی در مسئولیت جدید خود بتواند کارهای بنیادی و اساسی که آقای رئیسی پایه گذاری کردند را ادامه داده و توسعه دهد. هرچه بتوان به زائران، مجاوران و نیازمندان و درماندگان بیشتر خدمت کرد، موجبات رضایت حضرت رضا(ع) بیشتر فراهم خواهد شد.

وی گفت: آقای علم الهدی امروز خودشان را از سفر عتبات عالیات به مشهد رساندند تا در این مراسم حضور یابند. ایشان شخصیتی والامقام و بلندگوی حزب الله در استان هستند که زندگی ساده و بی‌پیرایه‌ای دارند.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری با اشاره به خدمات فرهنگی انجام گرفته در حاشیه شهر مشهد بیان کرد: در سفر اخیر رهبر معظم انقلاب به مشهد، گزارشی از اقدامات انجام گرفته برای حاشیه شهر به محضر ایشان ارائه شد که خوشحالی معظم له را شاهد بودیم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.