وینفرد شفر پس از تساوی بدون گل تیمش مقابل سایپا در نشست خبری اظهار داشت: قبل از اینکه بخواهم در مورد بازی صحبت کنم، باید بگویم یکی از مهم‌ترین مسائل برای من به عنوان مربی هواداران هستند. چه زمانی که ببریم و چه زمانی که ببازیم، با آنها صحبت می‌کنم. به خصوص در تیمی که مالک اصلی باشگاه هواداران هستند. امروز هم آنها ما را تنها نگذاشتند و تا پایان ما را تشویق و حمایت کردند.

وی افزود: ما در این بازی ۸۰ دقیقه حمله کردیم و موقعیت‌های زیادی توسط ایسما، منشا، تبریزی، داریوش، پاتوسی و... داشتیم که از دست رفت و می‌توانستیم ۸ بار به سایپا گل بزنیم. از طرفی تیم سایپا بیشتر توپ‌های بلند را ارسال می‌کرد و فکر می‌کنم آنها یک موقعیت خوب داشتند و شاید بازی می‌توانست ۸ بر یک به سود ما شود. ما در دقایقی از نیمه اول شاید شبیه به سایپا بازی کردیم، اما در ادامه بهتر شدیم. باید توپ‌هایی را به تیر اول ارسال می‌کردیم، اما دقت نکردیم. به هر حال این بازی تمام شد و ما باید برای بازی بعدی مقابل الهلال تلاش کنیم که شاید دانشگر به آن بازی برسد و دیگر بازیکنان مصدوم ما هم آماده شوند. باید خوب ریکاوری کنیم و به قطر برویم تا با الهلال مصاف دهیم. دیداری که برای ما و هم برای فوتبال ایران بسیار مهم است و مثل سال گذشته باید تلاش کنیم تا بتوانیم نتایج خوبی کسب کنیم. باید برای این بازی به قطر برویم، سپس به ایران بازگردیم تا با سپاهان بازی کنیم و دوباره با الهلال بازی داریم که بازی‌های بسیار مهمی برای ما هستند.

سرمربی تیم فوتبال استقلال در خصوص اینکه استقلال در نیم فصل اول بازیکنی مانند روح‌الله باقری داشت که خیلی به این تیم کمک کرد، اما چرا در نیم فصل دومی خبری از این بازیکن نیست، اظهار داشت: این فقط شامل روح‌الله باقری نیست. همه بازیکنان می‌توانند در تمرین توانایی و آمادگی خودشان را نشان بدهند. روح‌الله در اردوی میان فصل در ترکیه پیش ما نبود. همه بازیکنان چه بزرگسال و چه امید باید نشان بدهند که آماده هستند. حتی فرشاد محمدی مهر و همه بازیکنان باید توان خود را نشان بدهند. روزبه چشمی که امروز مصدوم شد و خیلی به ما کمک کرده یا سایر بازیکنان تیم، فرقی برای ما ندارند و همه باید خود را به خوبی نشان بدهند. من این را بارها گفته‌ام که امسال فصل سختی داریم و گفته‌ام بازیکنان باید با تمام وجود در اختیار تیم باشند تا برای ما مشکل ایجاد کنند. آنها باید برای ما مشکل ایجاد کنند که کدامیک را انتخاب کنیم. این اتفاق باید رخ بدهد تا کار سختی برای انتخاب بازیکن داشته باشیم و اگر موقعیتی باشد که دو بازیکن در یک سطح و با یک میزان آمادگی داشته باشیم، باید ببینیم روش بازی تیم حریف چگونه است تا بازیکن مدنظرمان را انتخاب کنیم. اگر بازیکنان همه آماده باشند، ما کادرفنی خوبی داریم که می‌توانیم به بهترین شکل بازیکنان را انتخاب کنیم.

 

شفر خاطرنشان کرد: قبل از شروع لیگ و در نیم فصل هم گفتم می‌خواهیم استقلال جدیدی را بسازیم. شاید چند هفته پیش کسی نمی‌توانست بگوید استقلال شانس قهرمانی است، اما قبل از دربی خیلی به پرسپولیس نزدیک شدیم و به رتبه دوم رسیدیم و همه از قهرمانی حرف می‌زدند. این تیم باید برای آینده حفظ شود و ایسما و پاتوسی که قراردادشان تمام می‌شود، باید برای فصل آینده حفظ شوند. این بازیکنان آینده استقلال هستند و ما باید این تیم را حفظ کنیم. وقتی ما دوم شدیم همه از قهرمانی صحبت می‌کردند، اما همان موقع گفتم که شاید سایر تیم‌ها ۱۰۰ درصد آماده شده‌اند، اما آمادگی ما به ۸۰ درصد رسیده است. امیدوارم بتوانیم که این روند را ادامه بدهیم و در ادامه مسابقات لیگ موفق باشیم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.