یوسف گران پاشا روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : به دلیل رانش شدید راه آهن و آب گرفتگی ،ریل راه اهن از ساعت هفت صبح امروز مسدود شده است .

وی با اعلام اینکه مسیر ریل راه آهن با ریزش زیادی مواجه است ، گفت که این ریزش ها و آبگرفتگی ها همچنان ادامه دارد .

مدیر کل راه آهن شمال افزود : هم اکنون نیروهای راه آهن در محل حادثه حضور دارند تا با تلاش های صورت گرفته بتوانیم هر چه سریع تر نسبت به بازگشائی مسیر اقدام کنیم .

گران پاشا در خصوص مسیر زیراب به گرگان گفت که مسیر زیراب به گرگان با هیچ گونه مشکلی مواجه نیست و تردد در حال انجام است .

حوزه استحفاظی راه آهن شمال از سوزن خروجی ایستگاه گرمسار آغاز می شود و در مسیر ۳۸۲ کیلومتری تا پایان در ایستگاه گرگان دارای ۲۷ ایستگاه بزرگ و کوچک است.

این مسیر ریلی به لحاظ شرایط اقلیمی به دو قسمت جلگه ای و کوهستانی تقسیم می شود و در عین حال در داخل استان مازندران دارای یک خط انشعابی ۲۱ کیلومتری در بندر امیرآباد است که خود شامل ۹۱ کیلومتر خطوط فرعی است. 

بلندترین نقطه راه آهن شمال با ۲ هزار و ۱۱۲ متر ارتفاع از دریا در گردنه گدوک واقع است که با شیب ۱۸ درصدی یکی از شاهکارهای مهندسی قرن محسوب می شود. 

‌این خط از گرگان تا شیرگاه به طول ۱۸۷ کیلومتر از کنار جلگه های سرسبز عبور می کند و سپس به طول ۱۱۳ کیلومتر با عبور از مناطق جنگلی و کوهستانی، وارد گردنه گدوک و فیروزکوه می شود و در نهایت با طی مسیر ۸۱ کیلومتری از جلگه جنوبی فیروزکوه وارد شهرستان گرمسار در استان سمنان می شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.