رییس جمهوری در این تماس تلفنی در جریان آخرین وضعیت استان پس از بارش های روزهای اخیر و همچنین اقدامات مدیریت بحران برای امدادرسانی به سیل زدگان قرار گرفت.

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی در این تماس از زحمات و خدمات عباس رضایی استانداری اصفهان و اعضای ستاد بحران، دستگاه های امدادی، خدمات رسان و اجرایی استان تشکر کرد و بر ادامه آماده باش تا حصول اطمینان از آرامش وضعیت جوی در استان تاکید کرد.

استاندار اصفهان امروز (دوشنبه) به همراه مدیرکل مدیریت بحران استان و جمعی از اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران استان اصفهان با یک دستگاه اتوبوس به منطقه سیل زده سمیرم سفر کرد تا از نزدیک در جریان مشکلات مردم و خسارت های وارد شده به منطقه و اقدامات لازم برای کمک به مردم آن شهرستان قرار بگیرد.

در پی وقوع بارش های رگباری و سیلابی شدن برخی مناطق به ویژه در غرب و جنوب استان که از هفته گذشته تا کنون ادامه داشته به چهار هزار و ۹۲۵ واحد مسکونی،۲۱۰ کیلومتر راه، ۲۰ دستگاه پل آبرو و بزرگ، و اراضی کشاورزی، ابنیه و تاسیسات زیربنایی استان اصفهان ، ۲ هزار و ۶۴۰ میلیارد ریال خسارت وارد شده است.

واحد های خسارت دیده بیشتر در مناطق جنوبی و سمیرم، بخش شرقی همچون دهستان های بهارستان و کوهستان، جبل، کوهپایه، خورو بیابانک و نایین و شهرستان های غرب استان اصفهان واقع هستند.

موج دوم این بارش ها از ۲۴ ساعت گذشته در استان شروع شده و علاوه بر حادثه سیل و آب گرفتگی و طغیان رودخانه ها و خسارت به برخی منازل و زمین های کشاورزی و تاسیسات زیربنایی در منطقه شرق اصفهان وقوع طوفان شدیدی در شهرستان نایین حادثه ساز شده که همین امر موجب افزایش میزان خسارت ها در استان شده است.

همه نهادهای خدمات رسان و نیروهای امدادی استان در حالت آماده باش هستند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.