گروه موسیقى رستاک ٩ فروردین در میدان مشق روى صحنه رفت و براى گردشگران و تهرانىهاى علاقه‌مند اجرا کرد.

نیما کرمى که مجرى این برنامه بود با تشکر از على‌محمد سعادتى، شهردار منطقه ١٢ براى برگزارى برنامه‌هاى نوروزى شاد؛ گفت: ما الان در قلب طهران نفس مى‌کشیم. قلب تپندهاى که تاریخ این شهر پرقدمت را درون خود حفظ کرده است.

کرمى در ادامه از رسول نجفیان مهمان ویژه برنامه دعوت که روى صحنه بیاید. نجفیان نیز با ابراز خرسندى از اجراى برنامه مفرحى مثل کنسرت در میدان مشق، بیان کرد: امیدوارم تهران قدیم بیشتر از این مورد توجه قرار بگیرد و با چنین برنامه‌هایى هم براى تهرانى‌ها بیشتر مورد توجه قرار بگیرد و هم هموطنان دیگر شهرها براى آشنایى با پایتخت بیایند.

گروه رستاک کنسرت خود را با یک قطعه گیلکى که از آلبوم »سورناى نوروز« انتخاب شده بود، آغاز کرد. سیامک سپهرى؛ سرپرست گروه رستاک با تبریک سال نو بیان کرد این قطعه نوروزی پیش درآمدى بود که به مناسبت سال نو اجرا شد.

قطعه دوم از منظومه »رعنا« متعلق به منطقه لشکان گیلان انتخاب گروه رستاک بود. وى در توضیح این قطعه گفت: این آهنگ معرف بسیارى از آداب و رسوم خطه گیلان است.

در ادامه قطعات کردى، لرى، بوشهری و... از نواحى مختلف توسط گروه رستاک اجرا شد و مورد استقبال مردم حاضر قرار گرفت.

این کنسرت در میدان مشق باغ ملى، ساعت ١٥ به صورت رایگان برگزار شد.

گفتنى است، امروز ١٠ فروردین ارکستر سمفونیک البرز با خوانندگى محمد معتمدى در میدان مشق برنامه خواهند داشت. این برنامه ساعت ١٤ در میدان مشق باغ ملى برگزار خواهد شد و تهرانی‌ها می‌توانند رایگان به این کنسرت بروند.

 

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.