شهرداری منطقه ۱۲ به بهانه جشن نوروز  مجموعه‌ای از کنسرت‌ها را در محله‌های تاریخی تهران برگزار می‌کند که استفاده از آنها برای عموم شهروندان و گردشگران رایگان است که گروه سون در پنجمین روز فروردین به عنوان اولین گروه در مجموعه فرهنگی و ورزشی نابینایان محله هرندی به روی صحنه رفتند.

حامد همایون خواننده شناخته شده پاپ کشور هم امروز -ششم فروردین- در مجموعه ورزشی نابینایان هرندی اجرا خواهد داشت و طرفداران این خواننده می توانند ساعت ۱۷ و بدون پرداخت هزینه به آدرس خیابان مصطفی خمینی، خیابان مشهدی حسن، مجموعه ورزشی شهید هرندی مراجعه کنند.

میدان مشق نقطه دوم اجرای کنسرت‌ها انتخاب شده است. این میدان که پس از سال‌های با توافق شهرداری تهران و وزارت امورخارجه به روی گردشگران تهران گشوده شد، قدمتی تاریخی دارد. میدان مشق مربوط به دوره قاجار است و در محدوده بین خیابان امام خمینی(ره) و ۳۰ تیر قرار گرفته است.

بر اساس ویژه برنامه‌های شهرداری منطقه ۱۲، گروه رستاک اولین گروهی خواهد بود که فرصت اجرا در این میدان تاریخی را به دست آورده است و ساعت ۱۵ روز نهم فروردین در این محوطه تاریخی موسیقی اقوام را اجرا خواهند کرد.

محمد معتمدی که با اپراهای مولوی و حافظ بیشتر شناخته شده است، دهمین روز فروردین با حضور ارکستر سمفونیک البرز در میدان مشق اجرا خواهد داشت تا اینگونه پرونده اجرای کنسرت‌ها در محوطه تاریخی میدان مشق بسته شود.

لازم به ذکر است برنامه‌های میدان مشق در دو روز نهم و دهم فروردین ساعت ۱۵ کار خود را آغاز می‌کنند.

گروه سازینه به عنوان آخرین گروه برای اجرا در محله قدیمی عودلاجان حاضر می‌شود. برای شنیدن اجرای پرشور و هیجان گروه موسیقی محلی و اقوام سازینه می‌توانید، ساعت ۱۵ چهاردهمین روز فروردین به خیابان مصطفی خمینی، کوچه برازجان بروید و از کنسرت این گروه سنتی لذت ببرید.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.