بهنام سعیدی، سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور درخصوص شرایط جوی کشور گفت: بارش پراکنده برف در استان همدان و بارش باران در استان های آذربایجان غربی، اردبیل، گیلان، کردستان و قزوین، زنجان و خراسان رضوی وجود دارد.

وی با اشاره به محور های مسدود گفت: محورهای یاسوج، شیراز، شاهرود، آزادشهر، آق قلا، گرگان، خرم آباد، پل دخترفردا شنبه مسدود هستند.

‌وی همچنین افزود: از شنبه یک سامانه بارشی وارد کشور می شود که شدت آن در روزهای یکشنبه و دوشنبه است.  در روز یکشنبه در جنوب و غرب آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، لرستان، چهارمحال بختیاری، خوزستان و در آخر شمال بوشهر، کهکلویه و بویراحمد و غرب فارس بارش باران پیش بینی می شود. همچنین بارش باران همراه با رگبار و رعدوبرق و سیلابی شدن مسیرها و طغیان رودخانه ها را خواهیم داشت.‌در زنجان و جنوب غرب همدان، جنوب آذربایجان شرقی بارش باران گاهی با رگبار و رعد و برق و احتمال آب گرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیرها وجود دارد.

‌وی در ادامه گفت: روز دوشنبه رگبار باران و رعدوبرق و بارش تگرگ، وزش باد شدید و سیلاب و طغیان رودخانه ها در استان های خوزستان، بوشهر، ایلام ،کرمانشاه، کردستان، چهارمحال بختیاری، کهکلویه و بویر احمد ، لرستان، غرب استان فارس، جنوب و شمال غرب اصفهان، نیمه شمالی بوشهر و جزایر شمالی خلیج فارس را خواهیم داشت.

‌سعیدی افزود : در استان های مرکزی جنوب و شرق آذربایجان شرقی، زنجان، همدان در بعدازظهر در دامنه های البرز ، تهران ، قزوین وسمنان بارش باران گاهی رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید که پیامد آن آب گرفتگی معابر و احتمال سیلابی شدن مسیرها وجود دارد.

‌سعیدی درخصوص خسارت اخیر حوادث جوی، تصریح کرد: گروه های ارزیاب وارد مناطق مختلف شده و در حال برآورد میزان خسارات هستند و نکته ای که به آن تاکید داریم این است که طی روزهای شنبه ، یکشنبه و دوشنبه به مکان های ذکر شده، مسافرت نداشته باشند و از نزدیک شدن به مناطق مستعد سیلاب جدا خودداری کنند. و به اطلاعیه و اخطاریه های رسانه های ملی و خبرگزاری های رسمی کشور و سازمان های مرتبط توجه کنند. همچنین با عدم توجه به شایعات به نکات مطرح شده، توجه کنند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.