پایگاه اینترنتی کنگره آمریکا نوشت، «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری ایالات متحده، روز گذشته -پنج‌شنبه- به منتقدانش حمله کرد و اثبات «حقانیت»اش در تحقیقات درباره دست داشتن روسیه در انتخابات سال ۲۰۱۶ را جشن گرفت.

وی با به پایان رسیدن این تحقیقات خود را قربانی تلاش‌های شماری از سیاست‌مدارن و قانون‌گذاران برای به زیر کشیدن او و هوادارانش دانست. ترامپ این تلاش‌ها را «کلاه‌برداری»، «حقه» و «شیادی» نامید.

ترامپ در سخنرانی برای هوادارانش گفت: «چند هفته اخیر برای آمریکا بسیار عالی بود. اقتصاد در حال پیشرفت است. داعش کاملا در سوریه و عراق شکست خورده است و پس از سه سال دروغ و افترا و تهمت، حقه دخالت روسیه به پایان رسید.»

وی اعلام کرد: «توهم تبانی به پایان رسید.»

ترامپ گفت که نتایج تحقیقات «رابرت مولر»، دادستان ویژه پرونده احتمال دخالت روسیه در انتخابات سال ۲۰۱۶، نشان از «تبرئه تمام‌وکمال» و «حقانیت بی کم و کاست» او دارد.

ترامپ همچنین با انتقاد از حمایت دموکرات‌ها از تحقیقات مولر ادامه داد: «دموکرات‌ها اکنون باید تصمیم بگیرند که آیا همچنان می‌خواهند به گول زدن مردم با این مزخرفات مضحک و تحقیقات تعصب‌آمیز ادامه دهند یا آن‌که از مردم آمریکا عذرخواهی کنند و به ما ملحق شوند تا ترمرکز خود را بر زیرساخت‌ها، تجارت و کاهش هزینه‌های درمانی بگذاریم.»

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.