تارنمای خبری آمریکایی &#۳۹;هیل&#۳۹; (thehill) در گزارشی نوشت: مارک لوین که با شبکه خبری فاکس نیوز مصاحبه ای داشت درانتقاد از مولر گفت بازپرس ویژه نتوانسته است پرونده ای علیه ترامپ ارائه و وی را برای حل مساله منع اجرای قانون به دادگاه بکشاند.

بر اساس این گزارش، لوین که سابقه ریاست کارکنان وزارت دادگستری آمریکا در زمان ریاست جمهوری &#۳۹;رونالد ریگان&#۳۹; و دادستانی کل &#۳۹;ادوین مییس&#۳۹;(Edwin Meese) را در کارنامه کاری خود دارد به شبکه فاکس نیوز گفته است: مولر در ارائه گزارش خود نه تنها تجاهل کرده بلکه تصور می کنم وی یک ترسو است.

لوین افزود: احترامی برای این دادستان قائل نیستم، دو سال زمان برد تا وی بگوید تبانی در کار نبوده است، دو سال؟!

هیل در ادامه نوشت: لوین گفته بود که بنابراین مولر باید این نتیجه گیری را ماه ها پیش اعلام می کرد و وی چنین تحقیق قضایی را کاملا غیر اخلاقی می دانست.

بنابراین گزارش لوین گفته بود: مولر باید ماه ها پیش پشت میکرفون می رفت و به مردم آمریکا می گفت که تبانی درکار نبوده است.

به گزارش ایرنا، «رابرت مولر» بازرس ویژه پرونده مداخله روسیه انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا در گزارشی، تبانی ستاد انتخاباتی &#۳۹;دونالد ترامپ&#۳۹; نامزد وقت حزب جمهوریخواه با دولت روسیه را رد و اعلام کرد که شواهد کافی برای اثبات این ادعا نیافته است.

&#۳۹;ویلیام بار&#۳۹; وزیر دادگستری آمریکا خلاصه‌ای از این گزارش را روز یکشنبه چهارم فروردین ماه در نامه‌ای به کنگره فرستاد و نوشت: با وجود پیشنهادهای مکرر از جانب افراد وابسته به روسیه برای کمک به ستاد انتخاباتی ترامپ، مدرکی از توافق آنها بصورت ضمنی یا علنی، برای مداخله روسیه در امور انتخاباتی به دست نیامد.

از جمله دیگر اتهام ها علیه رئیس جمهوری آمریکا، &#۳۹;ممانعت از اجرای عدالت&#۳۹; است که به موجب تلاش های او برای ناتمام گذاشتن تحقیقات روسیه مطرح شد.

در گزارش مولر که متن کامل آن هنوز منتشر نشده، ارزیابی دقیقی درخصوص این اتهام ارائه نشده و آمده است: گزارش نتیجه نمی‌گیرد که رئیس جمهوری مرتکب جرمی شده باشد، اما از او رفع اتهام هم نمی‌کند.

این درحالیست که &#۳۹;نانسی پلوسی&#۳۹; و &#۳۹;چاک شومر&#۳۹; رهبران حزب دمکرات در کنگره آمریکا روز گذشته (دوشنبه) با زیر سئوال بردن نتیجه‌گیری وزارت دادگستری این کشور مبنی بر تبرئه دونالد ترامپ از اتهام‌های مطرح شده در پرونده روسیه، خواستار انتشار علنی گزارش رابرت مولر بازرس ویژه این پرونده شدند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.