سید موسی خادمی در بازدید از مناطق سیل زده استان لرستان که به همراه نماینده مردم این شهرستان در مجلس صورت گرفت با اشاره به بارش‌های شدید چند روز اخیر ، اظهار کرد: حجم تخریب و خسارات وارده بیش از حد تصور است، تقریبا در حوزه چگنی، معمولان و بخش مرکزی تمام مسیر از خرم‌آباد تا پلدختر دچار مشکل شده است.

 

خادمی تصریح کرد: بیشتر راه‌ها و پل‌هایی که از جاده اصلی به سمت روستاهای پر جمعیت منشعب شده از بین رفته و پل‌های مسیر اصلی جاده نیز تخریب شده‌اند.

 

استاندار لرستان ادامه داد: همچنین عبور و مرور روستاییان مسدود و به لحاظ برخورداری از امکانات آب، برق و گاز نیز دچار مشکل شده‌اند.

 

وی با بیان اینکه اکنون برای امدادرسانی به این مناطق بالگرد آماده و در اختیار است، گفت: دستگاه‌های اجرایی و خدمات‌رسان مشغول کمک رسانی هستند.

 

خادمی گفت: بازسازی جاده‌ها و پل‌ها زمان‌بر بوده و نیاز به اعتبار سنگین دارد از این رو به طور موقت راهداری و دستگاه‌های ذی‌ربط کارهای اولیه مانند احداث پل موقت برای برقراری راه‌های ارتباطی را انجام خواهند داد.

 

 

وی افزود: همچنین در بخشی از روستاها و شهر معمولان به منازل و مغازه‌های حاشیه جاده خساراتی وارد شده که رقم این خسارات به زودی برآورد خواهد شد.

استاندار لرستان اظهار کرد: تعیین خسارات مردمی نورم‌های خاصی دارد که برای هر واحد تعریف شده و براساس آن از طریق کمک‌های بلاعوض، وام‌های معیشتی و بازسازی منازل با بهره کم به آنان پرداخت خواهند شد.

 

 خادمی ادامه داد: زیربناها و تاسیسات دولتی نیز فرآیندی دارند که ابتدا باید تامین اعتبار شود سپس بازسازی خواهند شد که زمان‌بر است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.