«مایک پنس»، معاون رئیس‌جمهور آمریکا امروز دوشنبه در اجلاس سالانه لابی صهیونیستی آیپک به انتقادات «ایلهان عمر»، نماینده مسلمان کنگره از نقش لابی‌های صهیونیستی در تصمیم‌گیری‌های سیاسی در آمریکا واکنش نشان داد.  

پنس، مواضع ایلهان عمر در خصوص لابی‌های صهیونیستی را «یهودستیزی» توصیف کرد و تلویحاً خواستار اخراج وی از یک کمیته منتفذ در مجلس نمایندگان آمریکا (کمیته امور خارجی) شد.

معاون ترامپ گفت: «اخیراً یک نماینده تازه‌کار در کنگره سخنان یهودستیزانه بر سر زبان آورده و ادعا کرده که حمایت‌ها در کنگره از اسرائیل "بیعت با یک کشور خارجی" است؛ او گفت که اسرائیل دنیا را هیپنوتیزم کرد و آمریکایی‌های حامی اسرائیل را متهم کرد که بنده کمک‌های [لابی‌های حامی اسرائیل] به ستادهای انتخاباتی هستند.»

پنس در ادامه تصریح کرد: «یهودستیزی جایی در کنگره ایالات متحده آمریکا ندارد. حداقل کاری که می‌توان انجام داد این است که منتقدان افراد حامیِ ائتلاف تاریخی میان اسرائیل و آمریکا هرگز نباید در کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا کرسی داشته باشند.»

او در بخش دیگری از سخنانش، رابطه میان آمریکا و رژیم صهیونیستی را به روابط میان اعضای خانواده تشبیه کرد. 

پنس گفت: «آمریکا و اسرائیل همیشه در کنار هم خواهند ایستاد، چون آنها چیزی بیش از دو دوست هستند. ما بیشتر از شریک یا متحد هستیم. دوستان من، آمریکا و ایالات متحده، خانواده هستند.»

پنس در بخشی از سخنانش هم ادعاهای ضد ایرانی را تکرار کرد و گفت دولت کشورش به مقابله با آنچه به گفته وی «نفوذ مخرب ایران» خوانده شده، ادامه خواهد داد. 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.