عنایت‌الله رحیی بعدازظهر دوشنبه ۵ فروردین در حاشیه بازدید از مناطق سیل زده شیراز در جمع خبرنگاران بیان کرد: در پی بارش شدید باران در تنگ الله اکبر و دروازه قرآن شیراز شاهد بروز سیلاب و گرفتاری تعداد زیادی خودرو شدیم که با جریان سیل به سمت جنوب حرکت داده شدند.

وی با ابراز تاسف از اینکه این حادثه موجب بروز خسارت جانی و مالی برای تعدادی از هموطنان شده است، ابراز امیدواری کرد که خسارت‌ها حداقل باشد.

استاندار فارس با تاکید بر دنبال کردن اخبار از مجاری معتبر و ستاد مدیریت بحران استانداری، خاطرنشان کرد: از همان لحظات اولیه وقوع سیل نیروهای امدادی، شهرداری، انتظامی و ستاد بحران در صحنه حضور پیدا کردند وهم‌اینک نیز حادثه کنترل شده و امداد رسانی در حال انجام است.

رحیمی با بیان اینکه مسافران نوروزی که گرفتار سیلاب شده‌اند به مکان‌های امن و دارای امکانات که از قبل پیش‌بینی شده بود انتقال داده شدند، افزود: تعداد زیادی از مدارس، سالن‌های ورزشی، بخشی از پادگان‌ها و نمایشگاه بین‌المللی برای اسکان پیش‌بینی شده اند.

وی عنوان کرد: علاوه بر ورودی شیراز بعضی از مسیرها نیز دچار سیلاب شدند که به سرعت تخلیه و در حال حاضر تردد در آنها عادی شده است.

استاندار فارس با تصریح اینکه بیشترین حادثه مربوط به شمال و شمال غرب شیراز بوده است، اضافه کرد: این حادثه در کمتر از ۱۰ دقیقه رخ داده است.

رحیمی ادامه داد: طبق پیش بینی‌ها بارش در اکثر نقاط فارس تا صبح چهارشنبه ۷ فروردین ادامه دارد.

وی از شهروندان و مسافران خواست تا در صورت امکان از حضور و تردد در خیابان‌ها خودداری کنند تا امداد رسانی به آسیب دیدگان به سرعت انجام شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.