احمد حسین زادگان امروز یکشنبه در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران که با حضورمعاون اول رئیس جمهور در ساری برگزار شد، افزود: در حال حاضر اثرات ظاهری سیل از بین رفته و شرایط زندگی به حالت عادی برگشته است اما خساراتی که به مردم وارد شد هنوز پابرجاست. 

وی از دستورات مقام معظم رهبری و رئیس جمهور در امداد رسانی از تمام کشور به استان مازندران تشکر کرد و گفت : این نگاه ویژه ای است که کشور و نظام به استان مازندران دارد. 

استاندار مازندران همچنین اظهار داشت که عملیات و حضور نیروهای امدادی و خدماتی در مناطق سیل زده استان تا مطلوب شدن زندگی مردم و بازگشت آرامش به مناطق سیل زده ادامه خواهد داشت. 

بر اثر بارش باران و وقوع سیلاب که روزهای پایانی سال گذشته در مازندران رخ داد، به ۶ هزار و ۳۰۰ واحد مسکونی در ۲۰۰ روستا و اراضی کشاورزی و تاسیسات زیربنایی مازندران خسارت وارد شد .

همچنین در این حادثه پنج مازندران جان خود را از دست دادند و بیش از ۵۰۰ واحد مسکونی کاملا تخریب شد.

**هماهنگی مسئولین و مردم بی نظیر بود

نماینده ولی فقیه در استان مازندران نیز در این نشست گفت: هماهنگی میان دستگاه های اجرایی و نیروهای امدادی با مردم توانست به بهترین شکل ما را از ایجاد مخاطرات بیشتر در استان نجات دهد.

آیت الله نورالله طبرسی افزود: این هماهنگی باید تا رفع کامل مشکل مردم ادامه داشته باشد و مسئولان باید در کنار مردم باشند تا احساس رها شدن و بی پشتوانگی به آنها دست ندهد. 

وی خواستار رسیدگی سریع به مشکلات مردم و جبران خسارات آسیب دیدگان سیل شد. 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.