امیر شیرتوماج صبح امروز در راستای سیلاب شهرستان گمیشان در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به میزان بالای ورودی آب در منطقه گمیشان اعلام تخلیه مردم در روستاهای حاشیه گرگان‌رود شهر گمیشان تا سیمین‌شهر صادر شد.

وی تصریح کرد: با توجه به بارندگی‌های بی‌سابقه‌ای که طی چند روز گذشته در شهرستان گمیشان و به تبع آن در استان گلستان رخ داد شاهد خسارات فراوانی در این شهرستان بودیم و در شهر گمیشان بیش از ۱۹۰ میلی‌لیتر بارندگی در سال را تجربه کردیم.

*۲۰ روستای گمیشان درگیر سیلاب شده است/ صدور حکم تخلیه مردم در روستاهای حاشیه گرگان‌رود تا سیمین‌شهر صادر شد

فرماندار شهرستان گمیشان ابراز کرد: تمام دستگاه‌های اجرایی همگام با مردم این شهرستان تلاش کردند تا مشکل گرگان‌رود را مرتفع کنیم از 31 روستایی که در سطح شهرستان گمیشان وجود دارد تعداد 20 روستا را درگیر سیلاب کرده است و رودخانه گرگان‌رود دارای 130 مترمکعب بر ثانیه نقطه خروجی است.

توماج با بیان اینکه میزان ورودی آب با خروجی آن در رودخانه گرگان‌رود هم‌خوانی ندارد، اظهار کرد: خروج آب باران در پیچ نخست رودخانه گرگان‌رود بالغ بر 150 متر مکعب بر ثانیه صورت گرفت و به مرور زمان این خروجی‌ها افزایش یافت.

وی با بیان اینکه مردم خونسردی خودشان را حفظ کنند، خاطرنشان کرد: با توجه به میزان بالای ورودی آب در این منطقه اعلام تخلیه مردم در روستاهای حاشیه گرگان‌رود شهر گمیشان تا سیمین‌شهر  صادر شد.

*جاری شدن رواناب‌ها از مناطق بالادست شهرستان مجاور آق‌قلا به مزارع گمیشان

فرماندار شهرستان گمیشان تصریح کرد: بر اساس گزارش‌هایی که از سطح شهرستان گمیشان به دست ما رسید شاهد جاری شدن رواناب‌هایی از سوی مناطق بالادست شهرستان مجاور آق‌قلا به مزارع شهرستان گمیشان بودیم که این مشکل با همکاری دستگاه‌های ذی‌ربط در حال مدیریت است.

توماج تصریح کرد: مردم آرامش و خونسردی خودشان را حفظ کنند بر اساس گزارشاتی که توسط مدیرکل آب‌منطقه‌ای شهرستان گمیشان به دست ما رسیده است موضوع روناب‌ها در حوزه گرگان‌رود کاهش پیدا کرد و بر این اساس ما دیگر خطر سیلاب را در این شهرستان نخواهیم داشت.

وی اذعان کرد: جمعیت هلال‌احمر از طریق بالگرد برای روستاهایی که از دسترس خارج شدند کمک‌رسانی صورت می‌گیرد و در کنار آن مردم استان گلستان به صورت خودجوش، کمک‌های خودشان را به افراد سیل‌زده ارائه می‌دهند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.