سردار موسی کمالی درباره تصمیم ستاد کل نیروهای مسلح در مورد تعویق اعزام و مرخصی سربازان مناطق سیل‌زده گلستان و مازندران گفت: با عنایت به حادثه سیل ویرانگر در استان‌های گلستان و مازندران که خسارت‌های سنگین به خانه‌ها و مزارع مردم وارد ساخته و همچنین لطمه سختی به شهرها و روستاها وارد کرده است، ضمن ابراز تأسف و تأثر ستاد کل نیروهای مسلح، در اجرای فرامین مقام معظم فرماندهی کل قوا با توجه به بررسی‌های انجام شده در خصوص اعزام مشمولین و سربازان وظیفه تصمیماتی اتخاذ شد.

او ادامه داد: براساس این تصمیمات اعزام مشمولان مناطق سیل‌زده آق قلا، گمیشان، آزادشهر، بندر ترکمن سیمرغ و بعضی از روستاهای بابلسر، میان‌رود، بهشهر، نکا، سوادکوه شمالی دو ماه تعویق خواهد افتاد همچنین اعزام مشمولان شهرها و بخش‌های فوق در تاریخ ۱۹/ ۱/ ۹۸، ۱/ ۲ / ۹۸ و ۱۹/ ۲/ ۹۸ متعاقباً اعلام خواهد شد.

رئیس اداره سرمایه انسانی ستاد کل نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: همچنین نیروی انتظامی می‌تواند بخش‌های دیگری که با مشکل مواجه هستند اعزام آنها را به تعویق بیاندازد. همچنین کارکنان وظیفه مناطق فوق که در سایر استان‌ها خدمت می‌کنند به مدت یک ماه به مرخصی اضطراری فرستاده خواهند شد.

سردار کمالی گفت: سایر سربازان مناطق فوق که به شهرهای آنها خسارت جدی وارد نشده است از حداکثر یک هفته مرخصی اضطراری برخوردار خواهند شد.

او ادامه داد: سربازان یگان‌های نظامی و انتظامی مستقر در این دو استان که در ماموریت بوده و در حال کمک به مردم هستند یک ماه مرخصی اضطراری آنان در اختیار فرماندهان یگان‌ها بوده و انشاءالله پس از پایان ماموریت به آنها مرخصی داده خواهد شد.

 رئیس اداره سرمایه انسانی ستاد کل نیروهای مسلح همچنین یادآور شد: جزئیات موضوع پس از بررسی همه‌جانبه این حادثه وضعیت حادثه‌دیدگان متعاقباً اعلام خواهد شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.