محمود صادقی با اشاره به غیبت استاندار گلستان در روزهایی که این شهر درگیر مشکلات ناشی از سیل است، به «انتخاب» گفت: معمولا در ایام عید مسوولین منطقه ای باید حضوری جدی تر از همیشه در محل مدیریتی خود داشته باشند تا در صورت وقوع حادثه غیر مترقبه ‌بتوانند شرایط پیش آمده ‌را مدیریت کنند. غیبت آقای استاندار در شرایطی است که وضعیت به وجود آمده قبلاً پیش بینی شده بود. به همین دلیل سفر خارج از کشور واقعا با هیچ عذر و بهانه ای ‌توجیه نمی شود.

عضو فراکسیون امید مجلس دهم همچنین ‌ادامه داد: حتی از آقای روحانی هم ‌توقع داریم که سفر قشم‌ خود را نیمه کاره رها کرده و به مناطق سیل زده برود تا هم از نزدیک امور کمک رسانی را رصد کند و هم اینکه قوت قلبی برای مردم سیل زده باشد. به هرحال یک رییس‌جمهور در این موقعیت ها که بخشی از مردم کشورش گرفتار شده اند، باید ‌ابراز همدردی کند تا مردم بدانند که رییس‌جمهورشان نسبت به مشکلات آنها بی تفاوت نیست. ما‌ در داخل این همه ترامپ را تخریب می کنیم، در حالیکه رییس‌جمهور آمریکا از استراحتگاه ش به دلیل مسأله ای که نسبت به سیل گلستان در ابعاد خیلی‌ کوچکتری بود، برگشت تا در کنار مردم باشد.

صادقی همچنین ‌ادامه‌ داد: این روزها مردم و اعضای شوراهای شهر محل سیل زده با ما به عنوان نماینده مردم در مجلس تماس گرفته و نارضایتی و دلخوری خود را از بی تفاوتی مسوولین اعلام می‌کنند. بنده به عنوان یکی از حدود ۳۰۰ نماینده مجلس، به همه قول می دهم، بعد از تعطیلات عید این موضوع را به جد پیگیری می کنیم تا وزیر کشور که کارنامه اش مملو از سووال های بی‌پاسخ است، نسبت به عملکرد تاسف آور مدیران تحت مدیریتش جوابی قانع کننده بدهد و اگر نتوانست، مجلسی ها را قانع کند، مجلس حتماً از اختیار قانونی استفاده کرده و واکنش لازم را نشان خواهد داد.

نماینده مردم تهران در مجلس افزود: آقای مناف هاشمی ظاهراً علاقه ای به حضور در گلستان ندارند و به همین دلیل دایم مشغول رایزنی است تا به تهران بیاید. من به شخصه شاهدم که ایشان با نمایندگان مجلس رایزنی می‌کرد تا شهردار تهران شود و بعد از اینکه این تلاشش نتیجه نداد، برای پست های استانداری تهران و در مرحله بعد معاونت وزارت اقتصاد تلاش کرد. خب! سووال ما از وزیر کشور این خواهد بود که با وجود این بی علاقگی آقای هاشمی به گلستان ، چه اصراری دارند که ایشان ‌همچنان به عنوان استاندار این استان مهم مشغول به فعالیت باشند.

محمود صادقی در پایان صحبت هایش گفت: من به عنوان یک نماینده مجلس، از مردم آسیب دیده عذرخواهی میکنم و به آنها وعده می‌دهم، با مسوولین متخلف و بی تفاوت برخورد لازم خواهد شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.