عبدالرضا رحمانی فضلی با اشاره به اینکه صبح شنبه در استان گلستان حضور خواهد یافت، افزود: در این چند روز باید در تهران هماهنگی‌های چند استان و چند منطقه را در سطح ملی انجام می‌دادیم.

وی ادامه داد: به دستور رئیس‌جمهور، صبح در استان گلستان حضور خواهم یافت و به مازندران و خراسان شمالی هم خواهم رفت.

وزیر کشور با اشاره به اینکه حجم بارندگی‌های استان‌های گلستان، مازندران و خراسان شمالی بیش از چند برابر بارندگی در مدت مشابه سال‌های پیش بوده است، اضافه کرد: دبی آب در استان گلستان در بالادست ۵۷۰ متر مکعب بر ثانیه بوده در حالی که ظرفیت رودخانه «گرگانرود» کمتر از آن است.

رحمانی فضلی با تاکید بر اینکه همه دستگاه‌های اجرایی با همه امکانات فنی و مهندسی و به ویژه مردم کمک کردند، افزود: سعی کردیم مسیرهای سیلاب را تغییر دهیم تا خسارت‌ها کمتر شود.

وی گفت: کمک‌های مردمی به ویژه مردم خوب «آق‌قلا» و علمای آنجا موجب شد مردم مسیر را تخلیه کنند به طوری که در این مسیرها تلفات انسانی نداشتیم و آب گرفتگی‌ها و ورود آب به منازل وجود دارد که ان‌شاءالله پس از فروکش کردن، به سرعت تخلیه می‌شوند.

رحمانی فضلی افزود: آب بعد از آق‌قلا به سمت گمیشان می‌رود که حجم دبی آب در آن جا کم و منحرف و همه منازل در آن مسیر تخلیه شده است.

وی ادامه داد: همه تمهیدات لازم اندیشیده شده است تا تلفاتی نداشته باشیم و آن دو مورد تلفات انسانی در «کلاله» و «مینودشت» بوده است و در این مسیر تلفات انسانی نداشتیم.

وزیر کشور گفت: همه امکانات پشتیبانی از جمله پتو، چادر و اسکان‌های موقت و کمک غذایی انجام شده است.

رحمانی فضلی با بیان اینکه جلسات شورای تأمین و کمیته بحران تشکیل خواهد شد و تصمیمات را در محل اتخاذ خواهیم کرد، ادامه داد: از صبر و حوصله مردم و همکاری‌های خوب آنها و دستگاه‌های اجرایی تشکر می‌کنم.

وی با بیان اینکه "مردم نگران نباشند و خسارت‌ها جبران خواهد شد"، افزود: علمای استان به ویژه نماینده ولی فقیه در بسیج مسئولان و مردم همکاری خوبی داشتند و امیدواریم مشکلات را به سرعت حل کنیم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.