رئیس‌جمهوری همچنین پس از اخذ گزارش از آخرین وضعیت سیل دو روز گذشته در استان‌های شمالی کشور، به وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دستور داد همزمان تمام امکانات مراکز درمانی برای مداوای سریع آسیب‌دیدگان از سیل به کار گرفته شود. به گزارش «ایسنا» روحانی با اشاره به اطلاعات کارشناسی در حوزه هواشناسی مبنی‌بر احتمال بارش‌های انبوه و مکرر در ماه‌های آینده، آمادگی کلیه دستگاه‌های ذی‌ربط و تمهید پیش‌بینی‌های لازم را در جهت به حداقل رساندن خسارات ضروری دانست.

همزمان خبرها حاکی از افزایش تعداد فوتی‌های سیل در استان‌های شمالی است. به گزارش «ایسنا» طبق آخرین گزارش‌های رسیده از استان‌های سیل‌زده تعداد فوتی‌های ناشی از سیل در مازندران به ۶ نفر و در گیلان به ۲ نفر و در خراسان شمالی یک نفر رسیده است. همچنین در آمار کلی حداقل ۹ نفر جان خود را از دست داده‌اند و یک کودک در گیلان همچنان مفقود است. ازسوی دیگر به‌دنبال وقوع سیل در نوشهر، پل کمربندی این شهر تخریب شد. کمربندی نوشهر و چالوس یکی از پرتردد‌ترین جاده‌های این منطقه است و اکنون به‌دلیل تخریب پل عبور خودروها از داخل شهر انجام می‌شود. همزمان از استان خراسان شمالی نیز گزارش شده پیکر چوپان ۲۵ ساله‌ای که در قوشخانه شیروان گرفتار سیل شده بود از آب بیرون کشیده شده‌است. سیل روز شنبه به بخش‌هایی از شهرستان‌های «شیروان» و «راز و جرگلان» در خراسان شمالی خسارت زده است. در همین حال به گزارش «ایسنا» بیشترین تخریب‌ها از غرب مازندران و در شهرستان‌های تنکابن و رامسر و از آن سو نیز رودسر و تالش در استان گیلان گزارش شده است.

وقوع سیل در ۶ استان کشور

ازسوی دیگر رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از امدادرسانی به سه هزار و ۵۹۷ نفر در ارتباط با وقوع سیل در ۳۷ شهرستان ۶ استان کشور خبر داد. مرتضی سلیمی در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم درباره آخرین وضعیت امدادرسانی به سیل‌زدگان و آسیب‌دیدگان ناشی از سیل اخیر در ۶ استان کشور اظهار کرد: ۳۷ شهرستان کشور در ۶ استان گلستان، مازندران، گیلان، خراسان شمالی، اصفهان و یزد، به خاطر بارش‌های اخیر و وقوع سیل، تحت‌تاثیر قرار گرفتند. همچنین به گزارش «ایرنا» سیدرضا جوادپور فرماندار لنگرود از بسته شدن راه ارتباطی ۱۰ روستای این شهرستان در منطقه اتاقور خبر داد.درهمین حال با فروکش کردن بارندگی شدید و سیلاب و تسریع در خدمات رسانی به خسارت دیدگان، زندگی عادی به شهرها و روستاهای استان‌های شمالی به‌خصوص غرب استان که بیشترین بارندگی و خسارات را داشت، برگشت.