امیر غفاری ارشد نظامی ارتش در استان گلستان و فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۳۰ نزاجا با اشاره به بارش سنگین باران و جاری شدن سیل و آب گرفتگی معابر و منازل در استان گلستان، گفت: از ۲۷ اسفند ۹۷ و با بدتر شدن شرایط جوی، روند امدادرسانی به مسافران گرفتار در برف از سوی ارتش آغاز شد. همزمان با آب گرفتگی در گنبدکاووس و آق قلا، در چهار نقطه از استان گلستان مستقر شدیم تا هر چه سریع‌تر امدادرسانی به مردم صورت گیرد.

وی با اشاره به استقرار چهار گروه امدادرسانی در جاده خوش ییلاق، گبند کاووس، آق قلا و گمیشان افزود: از هر گروه، نمایندگانی به ستاد مدیریت بحران معرفی شدند تا امور با هماهنگی بیشتری انجام شود. در همین راستا ادوات راهداری و مکانیکی در صحنه حاضر شدند تا کمترین آسیب به مردم برسد.

ارشد نظامی ارتش در استان گلستان درباره وضعیت امدادرسانی به مردم و نقاط گرفتار در سیل و آب گرفتگی، خاطرنشان کرد: در پی بارش باران و آب گرفتگی معابر، ضمن تخلیه آب از منازل و هدایت کردن سیل در مسیرهای مناسب، همزمان تخلیه چندین روستا از مسیر سیل، کلید خورد و مردم به نقاط مطمئن منتقل شدند تا از هر گونه آسیب در امان باشند.

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۳۰ نیروی زمینی ارتش با اشاره به فعالیت یک گردان رزمی برای تخلیه آب از منازل، ادامه داد: تاکنون چندین دستگاه کامیون توپ‌کش و اتوبوس، دستگاه تخلیه آب، بیل مکانیکی و اقلام مورد نیاز در دسترس امدادرسان‌ها قرار گرفته است.

امیر غفاری با بیان اینکه اقلام موردنیاز و اولیه به سرعت در اختیار مردم قرار گرفته است، گفت: به دلیل مشکلات تردد، روزانه هزاران قرص نان در یگان‌های ارتش طبخ شده و در اختیار مردم قرار می‌گیرد. همکارانم شبانه‌روزی در حال امدادرسانی هستند و برخی از آن‌ها با وجود مرخصی، به یگان‌های خود بازگشتند تا مردم عزیز کشورمان در شرایط بحرانی تنها نمانند.

وی همچنین با اشاره به اسکان موقت مردم در امکان سرپوشیده و مناسب تا زمان تخلیه معابر و منازل از آب گرفتگی، افزود: با هماهنگی‌ها انجام شده با آقای نجار، رئیس ستاد مدیریت بحران کشور، اعلام نیاز به یک دستگاه بالگرد برای بررسی هوایی منطقه از سوی ارتش تأمین شده و بالگرد مورد نیاز به سرعت در منطقه حاضر شد.

ارشد نظامی ارتش در استان گلستان با بیان اینکه هوانیروز ارتش در راستای امدادرسانی به مردم اعلام آمادگی کرده است، تاکید کرد: در صورت نیاز و اعلام مسئولان، هوانیروز به سرعت در منطقه حاضر و کار امدادرسانی به صورت هوایی هم انجام خواهد شد.

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۳۰ نیروی زمینی ارتش ادامه داد: نیروی دریایی ارتش نیز با یک دستگاه بالگرد، ۱۰ گروه امدادرسانی، ۱۰ فروند قایق ایمنی و نجات و یک کامیون اقلام اولیه به سوی منطقه اعزام شده تا روند امدادرسانی به مردم تسریع یابد.

امیر غفاری خاطرنشان کرد: قرارگاه عملیاتی لشکر ۳۰ تمام توان خود را جهت امدادرسانی سریع به مردم بسیج کرده و تیپ ۱۳۰ و ۲۳۰ ارتش در منطقه حضور دارند. به طور میانگین ۸۰۰ نفر از همکاران ما در کنار مردم هستند. چندین تن از فرماندهان این لشکر به طور میدانی در حال سرکشی و رسیدگی به مردم هستند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.