سیاوش شهریور در گفت و گو با ایسنا،اظهارکرد: در سطح شهرستان شمیرانات برای برخورد با تخلفات ساخت و سازها گزینشی عمل نکرده‌ایم و تمامی تخلفات با حضور اصحاب رسانه تخریب شد. ساخت و سازهای غیرمجاز از سال‌های گذشته در شمیرانات انجام شده و امروز به بحرانی در این منطقه تبدیل شده است اما خوشبختانه توانستیم بسیاری از پرونده‌ها را پیگیری کنیم و جلوی ساخت و سازهای غیرمجاز جدید را بگیریم.

 

وی افزود: بی‌تردید مقابله و برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز نیازمند هماهنگی و تعامل همه دستگاه‌های متولی است. لذا اگر رؤسای ادارات در تعطیلات نوروز به مرخصی می‌روند باید جانشین انتخاب کنند. نباید وقفه‌ای در نظارت و رصد ساخت و سازهای متخلفان صورت بگیرد.

 

شهریور ادامه داد: شوراهای اسلامی و دهیاران روستاها در جریان تمامی امور روستا هستند. قطعاً نظارت بر روستاها توسط بخشداران باید تشدید شود. اگر تخلفی در ساخت و ساز روستایی انجام شود بخشداران باید مستقیماً پاسخگو باشند. لذا تذکرات لازم به دهیاران داده شده است.

فرماندار شمیرانات در بخش دیگری از صحبت‌های خود در تشریح میزان تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در سال ۱۳۹۷ گفت: حدود ۵۰۰ بنای غیر مجاز را تخریب و بالغ بر ۲۰ هکتار از اراضی ملی را آزاد کردیم و سایر پرونده‌های سطح شهرستان را نیز تا صدور رأی نهایی و تعیین تکلیف پیگیری خواهیم کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.