رقابت‌های کشتی فرنگی زیر ۲۳ سال قهرمانی آسیا روزهای اول و دوم فروردین ماه در شهراولان باتور مغولستان برگزار شد که تیم ایران با ۴ مدال طلای میثم دلخانی، امین کاویانی نژاد، مهدی ابراهیمی و محمدهادی ساروی در اوزان ۶۳، ۷۲، ۸۲ و ۸۷ کیلوگرم، ۳ مدال نقره پویا دادمرز، محمدرضا گرایی و علی اکبر یوسیفی در اوزان ۵۵، ۷۷ و ۱۳۰ کیلوگرم و ۲ مدال برنز مهدی محسن نژاد و حسن آریانژاد در اوزان ۶۰ و ۹۷ کیلوگرم و عنوان چهارمی محمد الیاسی در وزن ۶۷ کیلوگرم و کسب ۲۰۲ امتیاز با اقتدار قهرمان شد. پس از تیم ایران تیم‌های قرقیزستان، قزاقستان، هند و مغولستان به ترتیب با ۱۸۲، ۱۶۷، ۱۲۸ و ۱۲۰ امتیاز در جایگاه‌های دوم تا پنجم قرار گرفتند.

نتایج نمایندگان ایران در این مسابقات، به شرح زیر است:

در وزن ۵۵ کیلوگرم که با حضور ۵ نفر به صورت دوره‌ای برگزار شد، پویا دادمرز در کشتی نخست با نتیجه ۹ بر صفربایورجان سادووکاسوف از قزاقستان را مغلوب کرد وی در مبارزه بعد مقابل داواباندی مونخ اردن از مغولستان با نتیجه ۸ بر ۳ به برتری رسید اما در کشتی سوم با نتیجه ۷ بر صفر مقابل سرداربک کونوشبایف از قرقیزستان شکست خورد وی در کشتی چهارم خود مقابل راوین از هند با نتیجه ۷ بر ۳ به پیروزی رسید و صاحب مدال نقره شد.

در وزن ٦٠ کیلوگرم که ۵ نفر حضور داشتند، مسابقات به صورت دوره‌ای برگزار شد و مهدی محسن نژاد در دیدار نخست مقابل مانیش از هند با نتیجه ۵ بر ۳ پیروز شد وی در دور بعد با نتیجه ۹ بر صفر بیامبادورج بات اردن از مغولستان را مغلوب کرد اما در کشتی سوم در مصاف با ژولمان شارشنبکوف از قرقیزستان با نتیجه ۴ بر صفر شکست خورد و دیدار چهارم خود را نیز با نتیجه ۸ بر صفر به داستان ژارلیخانوف از قزاقستان واگذار کرد و صاحب مدال برنز شد.

در وزن ۶۳ کیلوگرم که با حضور ۵ کشتی گیر برگزار شد، میثم دلخانی در کشتی نخست با نتیجه ۱۱ بر یک مقابلویجای از هند به پیروزی دست یافت وی در مبارزه دوم خود با توجه به حاضر نشدن یرنار فیداخمتوف از قزاقستان پیروز شد و در کشتی سوم نیز مقابل المار تالانتبک اولو از قرقیزستان با نتیجه ۵ بر ۴ به پیروزی رسید. دلخانی در کشتی چهارم خود نیز مقابل تلمان باتومار از مغولستان با نتیجه ۹ بر صفر به برتری دست یافت و صاحب مدال طلا شد.

در وزن ٦٧ کیلوگرم که با حضور ۵ کشتی گیر مسابقات به صورت دوره‌ای برگزار شد محمد الیاسی در دور نخست مقابل نوربک کایزیروف از قزاقستان با نتیجه ۵ بر صفر به پیروزی دست یافت وی در کشتی دوم با نتیجه ۱۵ بر ۱۰ و ضربه فنی مغلوب آنیوج داهیا از هند شد و در دور سوم نیز ۶ بر ۲ از سد خانبورگد گانخویاک از مغولستان گذشت. الیاسی در دیدار چهارم خود نیز با نتیجه ۸ بر صفر مغلوب آمانتور اسماعیل اف از قرقیزستان شد و در جایگاه چهارم ایستاد.

در وزن ٧٢ کیلوگرم، که ٦ کشتی گیر حضور داشتند و نفرات در دو گروه سه نفری قرعه کشی شدند. امین کاویانی نژاد در دور نخست مقابل بک کونوربایف از قرقیزستان با نتیجه ۹ بر یک به پیروزی رسید وی در کشتی دوم نیز با نتیجه ۸ بر صفر جوهر گوچیگوف از قزاقستان را شکست داد و راهی مرحله نیمه نهایی شد. کاویانی نژاد در دیدار نیمه نهایی مقابل آشو از هند با نتیجه ۹ بر صفر به پیروزی رسید و راهی دیدار فینال شد. وی در این دیدار در مصاف با دالر رضا زاده از تاجیکستان با نتیجه ۱۱ بر صفر به پیروزی دست یافت و صاحب مدال طلا شد.

در وزن ٧٧ کیلوگرم مسابقات با حضور ۵ حریف به صورت دوره‌ای برگزار شد و محمدرضا گرایی در دور نخست مقابل با دامدینسورن تسند از مغولستان با نتیجه ۱۰ بر یک پیروز شد وی در دور دوم با نتیجه ۸ بر صفر ساجان از هند را مغلوب کرد اما در کشتی سوم با نتیجه ۴ بر ۲ مقابل رنات الیاز اولوو از قرقیزستان شکست خورد. گرایی در دیدار چهارم خود مقابل کاهارمان کیسیمتویف از قزاقستان با نتیجه ۸ بر صفر پیروز و صاحب مدال نقره شد.

در وزن ٨٢ کیلوگرم مسابقات به صورت دوره‌ای در یک گروه ۵ تیمی برگزار شد که مهدی ابراهیمی در مبارزه نخست با نتیجه ۹ بر صفر دیانبیلگ گان اوچیر از مغولستان را مغلوب کرد وی در کشتی دوم با نتیجه ۱۰ بر یک از سدسانجیت از هند گذشت و در کشتی سوم نیز با نتیجه ۵ بر صفر ایلگیز بیلیموف از قرقیزستان را از پیش رو برداشت. ابراهیمی در دیدار پایانی خود نیز با نتیجه ۹ بر صفر از سد کانیشبک دوسجانوف از قزاقستان گذشت و به مدال طلا دست یافت.

در وزن ۸۷ کیلوگرم نیز ۵ نفر حضور داشتند که محمد هادی ساروی در کشتی نخست با نتیجه ۶ بر ۳ کومار سونیلاز هند را مغلوب کرد وی در مبارزه بعدی مقابل کالیدین آسیکیف از قرقیزستان با نتیجه ۲ بر ۱ پیروز شد و در کشتی سوم نیز با نتیجه ۱۱ بر صفر بیلگون بایارسایخان از مغولستان را شکست داد و در مبارزه چهارم نیز با نتیجه ۸ بر صفر از سد میربک کوردبای از قزاقستان گذشت و به مدال طلا دست یافت.

در وزن ٩٧ کیلوگرم ۴ کشتی گیر حضور داشتند و حسن آریا نژاد در دیدار نخست با نتیجه ۳ بر ۲ مغلوب اولجاسسیرلیبای از قزاقستان شد وی در دور دوم مقابل راوی از هند با نتیجه ۱۱ بر ۵ و سه اخطاره شکست خورد. وی در کشتی سوم خود اودبایار لخاوگاسورن از مغولستان را با نتیجه ۵ بر یک مغلوب کرد و به مدال برنز رسید.

در وزن ١٣٠ کیلوگرم که ۵ نفر شرکت کرده بودند علی اکبر یوسفی در کشتی اول مقابل رومان کیم از قرقیزستان با نتیجه ۶ بر ۵ و ضربه فنی شکست خورد. وی در دور بعد مقابل آریان پانوار از هند با نتیجه ۵ بر یک و ضربه فنی پیروز شد و در کشتی سوم نیز با نتیجه ۹ بر صفر اردن تولگا داوادورج از مغولستان را مغلوب کرد. یوسفی در کشتی چهارم و پایانی خود در مصاف با سارکیس پشینچینکوف از قزاقستان با نتیجه ۱۳ بر ۵ به برتری دست یافت و صاحب مدال نقره شد.

رده بندی تیمی و انفرادی مسابقات:

۵۵ کیلوگرم: ۱- سرداربک کونوشبایف (قرقیزستان) ۲- پویا دادمرز (ایران) ۳- داواباندی مونخ اردن (مغولستان)

۶۰ کیلوگرم: ۱- ژولامان شارشنبکوف (قرقیزستان) ۲- داستان زارلیخانوف (قزاقستان) ۳- مهدی محسن ژاد (ایران)

۶۳ کیلوگرم: ۱- میثم دلخانی (ایران) ۲- المان تالانتبک اولو (قرقیزستان) ۳- ویجای (هند)

۶۷ کیلوگرم: ۱- نوربک کیزیروف (قزاقستان) ۲- خانبورگد گانخویاگ (مغولستان) ۳- آمانتور اسماعیل اف(قرقیزستان) ۴- محمد الیاسی (ایران)

۷۲ کیلوگرم: ۱- امین کاویانی نژاد (ایران) ۲- دالار رضازاده (تاجیکستان) ۳- بک کونوربایف (قرقیزستان)

۷۷ کیلوگرم: ۱- رانات ایلیاز اولو (قرقیزستان) ۲- محمدرضا گرایی (ایران) ۳- کاهارمان کیسیمتوف (قزاقستان)

۸۲ کیلوگرم: ۱- مهدی ابراهیمی (ایران) ۲- کانیشبک دوسچانوف (قزاقستان) ۳- سانجیت (هند)

۸۷ کیلوگرم: ۱- محمدهادی ساروی (ایران) ۲- کالیدین آسیکیف (قرقیزستان) ۳- میربک کوردبای (قزاقستان)

۹۷ کیلوگرم: ۱- اولجاس سیرلیبای (قزاقستان) ۲- راوی (هند) ۳- حسن آریانژاد (ایران)

۱۳۰ کیلوگرم: ۱- رومان کیم (قرقیزستان) ۲- علی اکبر یوسفی (ایران) ۳- سارکیس پشنیچنیکوف (قزاقستان)

رده بندی تیمی: ۱- ایران ۲۰۲ امتیاز ۲- قرقیزستان ۱۸۲ امتیاز ۳- قزاقستان ۱۶۷ امتیاز ۴- هند ۱۲۸ امتیاز ۵- مغولستان ۱۲۰ امتیاز ۶- تاجیکستان ۲۰ امتیاز

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.