مقصود اسعدی سامانی با بیان این مطلب به خبرآنلاین گفت: به دلیل تحریم های آمریکا، امکان خرید هوایپماهای جدید و نو وجود ندارد و ناگزیریم در سایر کشورها و بازارهای بین المللی اقدام به خرید هواپیماهای دست دوم کنیم. 

وی تصریح کرد: در ماه های گذشته و به دلیل نوسانات نرخ ارز و افزایش هزینه ها، قیمت بلیت هوایپما بالارفته است. 

اسعدی سامانی درباره وضعیت قیمت بلیت های نوروزی گفت: معمولا با شروع تعطیلات نوروزی شاهد افزایش میزان سفر هستیم و در نتیجه افزایش تقاضا و در نهایت افزایش نرخ بلیت اتفاق می افتد. 

وی عنوان کرد: امسال برای اینکه مانع فعالیت افرادسودجو و سوءاستفاده از افزایش تقاضای سفر شویم، تصمیم به تعیین کف و سقف قیمت برای مسیرهای مختلف گرفتیم که این نرخ ها در سایت شرکت های هواپیمایی قابل مشاهده است. 

این مسوول به مسافران نوروزی توصیه کرد: کسانی که قصد مسافرت دارند می توانند با مراجعه به سایت انجمن از نرخ ها مطلع شده و نسبت به خریداری بلیت هوایپما اقدام کنند. 

وی خاطر نشان کرد: بررسی ها نشان می دهد شرکت ها، بلیت ها را از سقف قیمت هایی که تعیین شده، ارزان تر عرضه می کنند. 

اسعدی سامانی اظهار کرد: اکنون در بازار بلیت وجود دارد و علاقمندان به سفر هوایی می توانند برای برخی مقاصد بلیت ها را با قیمتی پایین تر از نرخ های مصوب تهیه کنند.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی درباره میزان سفرهای هوایی در سال ۹۷ گفت:‌ میزان سفر هوایی در سال ۹۷ نسبت به سال ۹۶ کاهش داشته به طوری که برای مثال در دی ماه ۹۷ نسبت به مدت مشابه سال قبل شاهد کاهش ۱۸درصدی میزان سفرهای هوایی بودیم. 

وی عنوان کرد: در مجموع در سال ۹۷ نسبت به سال ۹۶ شاهد کاهش ۱۳درصدی میزان سفرهای هوایی در کشور بودیم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.